Mother Mary Try To Keep It Real

Ja... Vad ska en säga om det här egentligen? Med reservation för att mina känslomässiga reaktioner är lite förstärkta på grund av PMS så måste jag bara säga att jag är så sjukt ledsen. Hur kunde det bli så här? Varför måste det bevisas gång på gång att söta pojkar med substanslösa leklåtar alltid går före allt annat? Fina, bästa Loreen, du förtjänade så mycket bättre än det här. Jag kräver att barn under 16 år fråntas rätten att apprösta GENAST! (Jag tänker att när man är tillräckligt gammal för att få tävla i Melodifestivalen så kan det väl eventuellt vara rimligt att man får rätt att rösta då också)
   Nu har Loreens uttåg från Melodifestivalen stötts och blötts och analyserats hit och dit så mycket att jag känner att jag inte har så mycket nytt att tillföra. Men jag ville ändå bara få uttrycka mitt missnöje här också. Jag känner mig inte alls exalterad över finalen på lördag, finns ingen låt som jag tycker är extra bra, bara en lång samling mediokritet. Allt jag kan säga är att jag håller med Olle och hoppas på att en tjej vinner. Det som skulle i alla fall kännas som någon liten form av kosmisk rättvisa.
   En sak måste jag dock kommentera. Allt tjat om att folk inte hör vad Loreen sjunger. Alltså skojar ni med mig? Om det är texten som är det viktiga så undrar jag vad fan De Vet Du gjorde i Andra Chansen? Eller vad Samir och Viktor gjorde i finalen förra året? Kom inte och påstå att ni plötsligt bryr er om vad någon sjunger när det i själva verket handlar om att ni inte "orkar" ta in ett bidrag framfört av en kvinna som visar något som är på riktigt och betyder någonting mer än att män med bar överkropp badar i en jävla fontän.
   SUCK. Det finns verkligen tillfällen då jag hatar det faktum att Melodifestivalen som program blivit så mainstream lite extra mycket.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0