Eurovision-recensioner del 7

Yes, it's finally time for the last part! :D Som jag sagt till Olle så har verkligen de här recensionerna känns som något jäkla skolarbete en försökt skjuta upp hela tiden, vet inte varför! Men nu kör vi!
 
Ungern: Min första tanke: "Haha, Olle kommer hata det här xD". Personligen tycker jag att det är snygg Eurovision-rock som är värt 7/10
 
Lettland: Cool låt, sångerskan är inte riktigt tillräckligt cool för att "pull it off". Lite Bond-känsla, typ (alltså Bond-filmssoundtrack). 6/10
 
Sverige: Jag är mäkta trött på snygga pojkar-trenden som dominerat våra Eurovisionbidrag sedan apprösterna kom in i bilden. Låten är väl ok, Ingrosso är en arrogant liten jobbunge, men en blir väl det av att växa upp i kändisfamilj, I guess... 5/10
 
Montenegro: Då kommer nästa balkanballad och jag är nöjd ;) Jag är som svenska tonårstjejer med mello-appen, de röstar fem hjärtan så fort de ser en söt pojke, jag blir nöjd och glad så fort jag får Eurovisionballad med stråkar på valfritt balkanspråk! (serbiska, bosniska, kroatiska, montenegrinska etc.) 7/10
 
Slovenien: Tror iofs att slovenska räknas som ett balkanspråk, men eftersom det inte är en ballad så blir det inga pluspoäng här ;) Nja, inte riktigt min kopp te, men hon är cool så den får 4/10
 
Ukraina: Artisten är sjukt lik David Lindgren i vissa vinklar. Jag förväntar mig alltid kvalité från Ukraina, men tycker inte riktigt att de har levererat det sedan Jamala. Det här är helt ok, men inte mycket mer. 5/10
 
Så, nu ska det bli spännande att se vilka mina finalister från semi 2 blir...
Serbien
Moldavien
Ungern
Montenegro
Danmark
Malta
Georgien
Lettland
Sverige
Ukraina
 
Jag finner denna lista högst osannolik, tror knappast Australien kommer missa någon final ett antal år framöver, för att nämna ett exempel. Menmen, den som lever får se!
 
Puss puss, nu dröjer det säkert innan vi ses igen!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0