Varför är rubrikerna det som är svårast att komma på?

Hallå alla där hemma i stugorna! Eller därborta i Amerikat eller vart ni nu än må vara! Nu ska jag berätta vad som har hänt i mitt liv sedan jag sist skrev här. (Alltså börjar vi Söndag 9/4)
Åkte på konfirmandläger på söndagen. Som ledare då, förstås. Något jag har glömt berätta här i bloggen är ju att jag sedan slutet av februari har varit timanställd i kyrkan som fritidsledare för att täcka upp efter en som slutat fram tills att den nya människan börjar. I alla fall, tillbaka till berättelsen.
   Vi var först på Boda Borg. Det är så kul, men också en något obekväm påminnelse om att jag varken är stark eller smidig, lol. Jag var minst sagt mörbultad efter dagen där. Slog mig blodig på ena knät, igen. Alltså tredje gången på ett halvår. Vad gör jag med mitt liv? 
   När vi hade lekt färdigt på Boda Borg åkte vi vidare till lägergården, som väl egentligen var mer ett hotell och så var vi där och hade det skoj fram till Onsdag morgon, som inte började något vidare för mig.
   Vaknade vid ungefär halv 4 av att jag mådde illa och var jättekissnödig. Det senare kunde jag ju göra något åt rätt enkelt, men i övrigt blev det att ligga i sängen och lida ett tag innan jag somnade om. Var inte alls sugen på frukost på morgonen men åt lite ändå. Sedan hade vi morgonbön och städade och sen åkte vi hem.
   När jag anlände hemma la jag mig på min säng med intentionen att lyssna på pod och vila ett tag. Vaknade 3 timmar senare. Liiite längre än vad jag hade tänkt mig. Nåväl. Sen kollade jag på YouTube och åt godis. Senare på kvällen insåg jag att jag naturligtvis hade blivit smittad av förkylningen som var och varannan konfirmand på lägret verkade lida av.
   Så sedan följde en låååång sängvila och en rejäl jävla förkylning innan jag i tisdags orkade ta mig tillbaka till livet igen. Fortfarande inte återställd, men bättre i alla fall. Och idag är det torsdag och förkylningen håller fortsatt i sig. Good times!
   Hur har ni haft det i påsk? :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0