Eurovision-recensioner del 1

Så, här kommer mina (ganska korta) omdömen för de första 6 låtarna i semifinal 1:
 
Azerbajdzjan: Versen tyckte jag var sjukt snygg och förväntade mig därmed en bra refräng, men de tblev istället en tråkig klichée-refräng man hört 14 000 gånger förut, så mitt slutliga betyg blir 6/10.
 
Island: Wow. Jag var uttråkad redan efter 3 sekunder. Och sedan blev jag bjuden på en äcklig "fred på jorden"-refräng som grädde på moset. Uäk. 1/10
 
Albanien: Alltid stort plus när länder sjunger på sina egna språk. En klassisk "Eurovision-rockballad" som funkar helt ok för mig, 6/10.
 
Belgien: Tycker om den en hel del, men ställer mig tveksam till huruvida det kommer funka live sen. Så jag lugnar mig lite och ger den 7/10.
 
Tjeckien: Snubben försöker sig på nån slags "Bruno Mars - Uptown Funk"-grej som inte funkar för mig. 3/10
 
Litauen: Hon är riktigt duktig och jag gillar låten, blir lite tradigt på slutet och gissar att dne inte kommer att gå vidare, men jag ger den 7/10.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0