Eurovision-recensioner del 5

Då drar vi oss vidare till semifinal 2! *Tjohej*
 
Norge: Alexander Rybak inleder sin låt med att spela luftinstrument och jag vill dra fram skkämskudden på en gång. Sen tror han att han är ascool (antar att Eurovisionberömmelsen stigit honom lite åt huvudet 😉) Min spontana känsla är att det här är så löjligt! x) Men det kan bli en bra show så ger honom grannvänliga 3/10 poäng.
 
Rumänien: Om hon kunde hålla tonerna hade inledningen varit supersnygg. I refrängen går den lugna versen över i någon slags rock. Och så avslutar vi med att skrika lite. Nåväl, den var helt ok. 5/10
 
Serbien: Well, you know me, balkanballader kommer alltid att vinna mitt tycke xD 8/10
 
San Marino: Känns som något Britney Spears hade kunnat göra på 90/2000-talet. Att det kom in en tjej och rappade också gjorde inte att det kändes mer modernt. Ändå inte superdåligt, daterat är ju inte lika med dåligt egentligen. 4/10
 
Danmark: Vikinga-dude med typ lite E-typekänsla på sin låt (inte riktigt, men kommer inte på vilken referens det är jag är ute efter). Snyggt men lite händelseslöst. 6/10
 
Ryssland: Mina fördomar mot Ryssland gör att jag inte kan låta bli att tänka att de försöker vinna sympatiröster och/eller framställa sig själva i bättre dager genom att skicka en funktionshindrad artist. Låten är väl helt ok, men också rätt händelselös, 4/10


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0