Let's bring in the new Mello-year!

Tjena! Jag tänkte inleda bloggåret 2018 med att dela med mig av mina åsikter kring kvällens Melodifestival! Here goes:
 
Låtarna:
Sigrid Bernson: Snyggt nummer, låten var för jävla dålig. (Ok, kanske lite överdrivet, men...)
John Lundvik: Ett proffsigt framträdande men ganska trist låt.
(Just det, förbered er på en tjurig och negativ Karolin i detta inlägg!)
Renaida: Absolut, jag köper det.
Edward Blom: En extremt mycket sämre version av Petra Medes Swedish Smörgåsbord från ESC 2013. Har lite svårt att förstå det här med "skämtlåtar" i Melodifestivalen, liksom varför ska låtar som verkligen är helt utom faktisk tävlan överhuvudtaget vara med?
Kikki Danielsson: Kikki, du förtjänade fan inte sistaplatsen! Jag lånar Twitteranvändaren TobsonHelsinki:s ord: "Here comes Queen @KikiDee. Regardless of the outcome, she deserves our full respect. Osby Tennessee is so much better and so much more sincere than Owe Thörnqvist last year. It won't matter but that's the way it is. Male singers become old and fun heroes, female singers just become old in the eyes of the audience. Deeply unfair. Vote for Kikki now." Vilket var exakt vad jag menade med min anteckning, men den var inte lika snyggt formulerad.
Kamferdrops: Jag fattade absolut ingenting. Vad var det jag precis såg? xD
Benjamin Ingrosso: Inte min typ av låt, men jag fattar grejen, liksom. Gillar att det såg ut som en musikvideo!
 
Mellanakterna:
Fab Freddie: Wow, vad det känns nyskapande att parodiera "Schlagerbögen"! Alltså, jag spyr så pinsamt, dåligt, urtrist och värdelöst skådespelat.
Älskade "reklamfilmen" med Anna Book. Har numera noll respekt för Anna Book av olika anledningar, men det här var faktiskt riktigt kul!
Ebbot Lundgren: Alltid lika bra! Vad gjorde dock barnen där ens en gång?
"Sverigelådan": Tänker att det mest är kul för de som bor i staden.
 
David Lindgren:
Så präktigt "perfekt" att det blir lite för tråkigt. Nåväl, öppningsnumret var väl helt ok även om det inledande danspartiet var alldeles för långt.
 
Resultatet:
Åh, så spännande det var på slutet när det stod mellan Benjamin Ingrosso och Edward Blom! xD *ironi*
Ett ganska väntat resultat ändå. John Lundviks glädje/förvirring var ju hur gullig som helst! :D
 
Ja, jag vet. Gnäll, gnäll, gnäll, gnäll! Ibland är det ju svårt att tro mig när jag påstår att jag älskar Melodifestivalen! Iofs brukar jag bestämt påpeka att det är Eurovision jag älskar när folk säger något i stil med: "Karolin, du älskar ju Melodifestivalen...", men ni fattar! Det är väl just för att jag tycker om det så mycket som jag blir så kritisk, I guess?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0