Eurovision-recensioner del 3

Let us carry on! Märker att jag har varit lite snål med poängen, men det beror troligtivs på att när man lyssnar på låtarna så här utan att ha hört alla tänker man (jag) alltid att "det kan ju komma något bättre" som man (jag) håller sig i underkant ifall att.
 
Österrike: Seg vers, men refrängen var helt ok. Känns gjord för radio. 6/10
 
Grekland: Powerballad som försöker för mycket och aldrig riktigt lyfter. Trevligt att hon kör på egna språket. 4/10
 
Finland: Försöker vara pretto med trist poplåt. 3/10
 
Armenien: På engelska hade jag säkert inte gillat den, men eftersom den är på landets språk och har en vemodig ton som jag gillar så får den 6/10
 
Schweiz: Det här känns fräscht och trevligt! Cool tjej med snygg röst. 7/10
 
Irland: Irland gillar verkligen falsettpojkar med brustna hjärtan xD Urtrist, 2/10
 
Cypern: Radiolåt som det redan finns 2000 olika versioner av, men denkommer väl eventuellt gå att dansa till 5/10
 
Så. Då var vi klara med semifinal 1 och torde därmed ha ett resultat gällande vilka jag vill skicka vidare till final. Efter en lyssning, det vill säga. Detta lär säkerligen förändras längre fram. Och ja, om det var någon som undrade; "radiolåt" eller liknande omnämningar är menat som en förolämpning! ;)
 
Detta är då, på ett ungefär, mina finalister efter en lyssning:
Belgien
Litauen
Vitryssland
Schweiz
Azerbajdzjan
Albanien
Armenien
Österrike
Israel
Estland


Kommentarer
ser-det-jag-vill-se

läste: "schweiz... cool tjej med snygga bröst"

Svar: Of course you did :P
Karolin

2018-04-23 @ 23:58:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0