Eurovision-recensioner del 4

Hello! Tänkte att jag skulle ta mig an "The Big Five" och Portugal i detta inlägg. Håll till godo...
 
Tyskland: Kompetent men ganska trist ballad, lyfte dock snyggt i sticket. Jag får nog ändå säga att jag tyvärr tror att det blir ännu en bottenplacering för stackars Tyskland. Jag ger dock låten 6/10.
 
Frankrike: Extremt fransk "hej, jag är lite svår"-låt, som ändå känns modern. Inte min cup of tea, dock. Den får 4/10.
 
Italien: Spännande pratsjungen vers till melankolisk gitarr. Låten känns väldigt udda på ett trevligt sätt. Mot slutet började det dock bli rätt tjatigt. Slutgiltigt betyg får bli 6/10.
 
Spanien: Någon slags spansk High School Musical-duett. Köper tyvärr inte denna romans ;) 3/10.
 
Storbritannien: Typ åt house-hållet eller nåt, men  refrängen är inte tillräckligt dansig för mig. Känner mig lite likgiltig. Även denna låt finns redan i x antal versioner. 5/10.
 
 
Portugal: Jag fattar inte riktigt vad det här var. Det var väl en söt liten låt och en söt liten tjej så den kan väl få 2/10.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0