Looking back once again

Det finns så mycket jag vill säga om årets melodifestival, men vettiga formuleringar vill inte komma till mig, så det får dröja ett tag till. Nu tänkte jag istället att det var dags att ta itu med månadens tillbakablick i mitt bloggarkiv. Så vi drar oss tillbaka till den 9 juni 2009 och läser följande inlägg:
9 Juni
Äntligen känner jag att någon form av inför-sommarlovet-lugn har infunnit sig. Början av den här veckan har för visso varit väldigt stressig och det kommer fortsätta så veckan ut, men stressigt på ett bra sätt. Stressigt för att hinna göra saker man faktiskt vill göra, till skillnad från när det är stressigt för att man har massa skola att göra. 
   Treorna går runt med studentmössor och, ja, jag är avundsjuk. Som fan ;) Men ändå känns det skönt att jag inte tar studenten i år.
Eh, ja. Fanns väl inte så mycket att säga om det där lilla korta inlägget. Undrar när min idé att korta inlägg inte dög infann sig.
   Från typ 8:onde klass och framåt gick jag alltid runt och var jätteavundsjuk på alla som fick ta på sig sina studentmössor och gå runt och se skitcoola ut. Nu är det så otroligt svårt att fatta att det snart har gått 6 år sedan jag tog studenten. Känns kul att jag fortfarande lever ett så patetiskt skittrist liv. Nåja. Alltid ska man ha något att klaga på! Nej, hörrni, vi tar ett inlägg till va? Vi förflyttar oss till den 24 november 2010...
Oops, nästan en månad sen sist...
Jag sitter här och lyssnar på weird technomusik och är lite sur för att Eos gav mig intrycket att jag skulle kunna sätta bonds nya album på min önskelista till jul och sen så kommer det inte ut förrän 2011 :( Ah well, har man väntat 4 år pallar man väl några månader till, I guess ^^
   För övrigt börjar jag tröttna på att vara folks levande uppslagsverk (när börjar den lektionen? När börjar nästa schemaperiod? Har vi sovmorgon imorgon? När skulle vi samlas? Vad är det för dag imorgon?). Snälla. Det är inte så svårt att logga in på hagas hemsida och kolla schemat. Är man inne på facebook och msn 24/7 kan man uppenbarligen gå in på internet, liksom...
   Annars mår jag bra. Börjar inse att praktiken snart är slut, vilket känns väldigt tråkigt eftersom jag har börjat komma in i allt så himla bra nu. Dessutom är det skönt att kunna gå hemifrån 8.10 när man börjar 8.15 istället för 7.20 när man börjar 8.10 ;)
   Jag har drömt vid två tillfällen de senaste månaderna att min religionslärare praktiskt taget har jagat mig (en gång på en båt, en gång i skolan) för att berätta för mig att jag inte fått godkänt på mitt religionsarbete. Antingen är det min oro som spökar i huvudet eller så är det ett väldigt dåligt omen, haha. Men jag försöker att inte tänka så mycket på det.
   Ok, nu säger vi tack och hej till nästa gång :)
Haha, så lustigt. Jag kände exakt samma sak denna julen. Flera gånger hade det sagts av medlemmar i bond, och det stod till och med på deras hemsida att 2016 skulle det komma ett nytt album. Men nej. Nu är det lite diskret ändrat så att det står att nytt album kommer 2017 istället. Ah well, har man väntat 6 år pallar man väl ett tag till, I guess ;)
   Ja, herregud vad jag fick leka ansvarsfull förälder till mina gymnasiekompisar ibland. Livet är inte lätt när man bara är 18 år *lol*.
   Inte är det heller lätt att oroa sig så mycket för en inlämning att man drömmer mardrömmar om den. Vilket förstås var helt obefogat. Hur hade jag inte insett att man i princip inte fick IG på gymnasiet så länge man faktiskt hade lämnat in något? Det var ju inte så att jag inte hade lagt ner tid på det heller, så jag förstår inte varför jag var så väldigt orolig för just det där arbetet.
   Om det är någonting jag lär mig av de här throwbacksen så är det att saker ordnar sig alltid. Kanske inte alltid på det sätt man trodde att de skulle göra, och ibland tar det tid, men det blir bra. Det känns skönt att veta :)
   Nej usch, vad klyschigt sagt! Nu måste jag fan säga nåt tjurigt som avslutning...
Fuck Christer Björkman som gjorde så att finalen blev utan världens bästa Lorpa! >.<


Kommentarer
mellodramaten

VI VILL HA MELODIFESTIVALSINLÄGG!!

2017-04-01 @ 21:31:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0