"No Hate"

Det absolut bästa som finns i hela världen är när folk i kommentarsfältet på YouTube på riktigt verkar tro att de kan slänga ur sig vilken förolämpning som helst och det är helt ok så länge de skriver "no hate" efteråt. Tänk om det skulle vara så i verkligheten, att nån kommer fram till en och bara "fy fan vad du är ful, no hate". Man ba: "Åh, vad bra att du sa "no hate", då förstår jag ju att du egentligen är en snäll person och jag blev inte alls ledsen för det du sa innan de orden. Tack hjärtat! :D". Fattar verkligen inte logiken. Det är i och för sig väldigt mycket "logik" som går mig förbi på Internet, om man ska vara sån. Tinderkillars logik, till exempel ;)
   En annan väldigt intressant grej var när jag igår kollade i kommentarerna till en nageltutorial jag hade tittat på. Jag älskar nageltutorials, det är så mysigt att kolla på! I alla fall, då hade någon kommenterat "Ugh, her eyebrows -.-'". Så den här människan har liksom suttit och tittat på en nagelvideo av en sjukt duktig nagelterapeut(?) och det enda den här personen tyckte var värt att kommentera (och dessutom negativt) var hennes utseende? Alltså, jag fattar inte. OK, att man kan tänka sådana saker, det sätter jag mig inte emot. Det är ju självklart att man tycker och tänker saker om hur andra ser ut titt som tätt, men måste man alltid säga det rakt ut? Det är det som jag inte kan förstå.
   Och så är det ju förstås den här aspekten att om det hade varit en kille som gjort videon hade det garanterat inte funnits en enda kommentar om dennes utseende i hela kommentarsfältet.
Jag vet, jag vet, jag ska sluta läsa kommentarer så slipper jag bli provocerad, men jag menar, varför kan folk inte bara tänka sig för litegrann?!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0