Stockholmsäventyren dag 4 och 5

Lördag 14/5:
Vi inledde dagen med att äta brunch, på ett ställe som jag nu tappade namnet på. Det var gott och jag blev så sjukt mätt. Orkade inte ens äta upp allt. Bredvid oss satt två Stockholmsbrats, otroligt underhållande att lyssna på. Men också lite galet när man liksom inser att de inte skojar, de är så här på riktigt, haha. Efter brunchen gick vi runt lite på stan och avslutade med en fika innan vi gick hem igen för att fixa oss inför kvällen.
   Eurovision the Party i Tele2 Arena var det som stod på schemat denna dag. Marknadsfördes som "fanfest" men det var mest packade Svenssons där, så kändes rätt dräggigt periodvis. Men! Förshowen med Sanna Nielsen, Danny, Loreen och Carola var sjukt nice och finalen var lika bra som kvällen innan ;) Sjukt spännande omröstning, är så nöjd. Alltså, både med det nya systemet och med vem som vann. 
   Efterfesten inleddes av Panetoz, kändes lite random eftersom det trots allt inte bara var svenskar i publiken, men det var nice ändå! :D DJ:n som kom efteråt visste uppenbarligen inte vilken tillställning han var på. Jag lovar att det spelas fler Eurovisionlåtar en vanlig kväll på en gayklubb än på den här EUROVISION-efterfesten. Men vi dansade och hade oss till strax efter 3 i alla fall och sen åkte vi hem glada och nöjda (men frusna).
 
Söndag 15/5:
Tidig morgon var det dags att gå upp och ge sig av till tåget hem :'( Kom hem och repade med kören hela dagen för att sedan ha vårkonsert. Min röst var helt förstörd efter 3 dagars skriksjungande, skrikpratande och allmänt tjoande så det var jag lite ledsen för eftersom jag inte kunde göra mitt bästa. Men jag tror att helhetsresultatet ändå blev bra. Jag är ju liksom inte ensam i kören ;) Kvällen avslutades med pizza tillsammans med Camilla, Johanna, Gerry och Hilma <3
 
Avslutningsvis vill jag bara säga att de här dagarna i Stockholm har varit så bra och jag är så glad att resultatet blev som det blev. En röst och en låt som var så rörande och gav mig rysningar varje gång jag hörde den. Det var en välförtjänt vinst enligt mig och jag är så trött på att höra allt tjat om hur dålig den var, att den var politisk, att det inte var den rätta vinnaren, att jurygrupperna kan gå och dö och yada yada yada. Alltså, snälla människor. Reglerna ser ut såhär. Jurygrupperna har funnits länge, de är ingen nyhet. Absolut, ni har all rätt i världen att klaga. God knows att jag klagade som fan när Frans vann Melodifestivalen, men det får väl ändå finnas gränser, kan jag känna. Jag menar, namninsamling för en omräkning av resultatet som sprider sig så pass att Eurovision känner sig tvungna att göra ett officiellt uttalande om saken? Vad är det som händer? x)
   Hörrödu, jag ska tala om för dig att 86 % av svenska folket tyckte att fel låt vann, det betyder faktiskt någonting!!! Ja tjena, 86 % i Aftonbladets otroligt vetenskapliga webbundersökning, som säkert högst besvarades av 1000 personer. För det är ju inte den faktiska telefonröstningen + juryröstningen som räknas och som är det riktiga resultatet. Nej nej, det var förstås "PK-maffian" som såg till att inte Ryssland skulle vinna genom att rigga hela tävlingen. Mm, så var det nog.
   Nåväl, Puss på er så ses vi i Ukraina nästa år! ;D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0