Stockholmsäventyren dag 2 och 3

Och så blev det torsdag 12/5...
Jag och Olle spenderade dagen med exempelvis Candy Crush, hundrunda till mysig park och glass på McDonald's innan Sofia äntligen anlände från sitt försenade tåg och vi åt tacos. Mums! <3
   På kvällen gav vi oss av till Eurovision Village där det först blev allsång med Magnus Carlsson och Gabriel Forss innan Semifinal 2 drog igång på storbilddskärmen. Det var kallt som fan, men vi hade riktigt kul (såklart) och blev väl ändå hyfsat nöjda med resultatet om jag inte minns fel.
   Det var också denna kväll som jag blev omvänd i fråga om Ukrainas bidrag. När jag såg det i Inför Eurovision så tänkte jag mest "vad fan är det här?", men nu, my oh my, har verkligen aldrig känt en låt i bröstet på det sättet jag gjorde då. Alltså, jag blev helt tagen. Där någonstans blev Ukraina en av mina favoriter. När semifinalen var slut gick vi till McDonald's för att äta och värma oss innan vi gick hemåt i kylan. En mysig dag! :3
   Jag tänker att det är ok med er om jag tar med fredagen i det här inlägget också? ;)
Fredag 13/5: 
Fredagen kom och vi var trötta. Känns som jag var trött hela resan, fattar inte riktigt varför, menmen... Vi gick till Eurovision Village, gjorde en otroligt snygg mixlåt vid namn "Groovy Boobie", spelade in låten "One" som också var otroligt vacker *host host*. När vi hade tröttnat på det gick vi och köpte juice, lemonade och mat (gissningslek vem som köpte vad! ;) ), satt i en park och hade det mysigt i solen ett ganska bra tag.
   När vi kom hem åt vi hemmagjord pizza, lyssnade på Eurovisionlåtar, klädde upp oss och taggade inför kvällens Finalgenrep i Globen. Och ja, vad ska man säga om det? Så. Jävla. Bra. Och vi var först med att se Justin Timberlakes nummer eftersom han inte var med på dagrepen. So we're pretty cool like that ;) fast det bästa numret var ju ändå "Peace Peace Love Love". Alltså, fan vad jag älskar Petra Mede, hon är så jävla bra. Måns är också bra såklart, men inte alls i samma klass som Petra *sorry, not sorry*. Självklart fick jag inget lysande armband detta år heller, så det blev jag lite ledsen för, but I will survive!
   Efter en perfekt kväll som inte kunde vart bättre åkte vi hem och höll återigen på att frysa ihjäl, men vi var glada ändå! :D


Kommentarer
da juicekid

Groovy boobie <3 har du den snapen sparad?
Nypressad juice om jag får be!!

Svar: I do! Två gånger till och med xD
Karolin

2016-05-19 @ 15:33:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0