Sverige,vi har ett resultat...

Karolin har valt sin vinnare i årets melodifestival - OSCAAAAAR ZIAAAA! *jubel*. Eller WIKTOOOORIAAAA! Eller varför inte MOLLYYYY SANDÈEEN! Eller... OK, jag har inte alls bestämt mig. Kommer nog inte göra det i år heller. Tror som sagt att jag antagligen kommer att bli nöjd i vilket fall som helst. Alltså, om Samir och Viktor vinner, då sticker jag ifrån Sverige direkt, men annars så! ;)
   Ibland blir jag så irriterad på Christer Björkman för att han gör så att de andra länderna hatar oss. Nu har han tydligen sagt "Vi kommer vakna 15 maj och veta att vi har vunnit igen" på välkomstfesten för finalisterna igår. Det är fan inte konstigt att Eurovisionfans har en sådan hatkärlek till Sverige när vi (*host* Christer *host*) ska bete oss så jävla överlägset hela tiden. Jag har bara en sak att säga dig, Chrille B. 00-talet. Minns du hur "bra" det gick för oss i Eurovision under de åren? Chilla med kaxigheten innan vi hamnar där igen. Annars tycker jag bra om dig och du har onekligen lyckats bra med årets melodifestival, jag ska inte säga annat, men ta det lite lugnt, va. Sedan ska jag förstås inte hymla med att jag självklart också vill att vi ska vinna en gång till, och gärna en gång till efter det så att vi slår Irland (höhö), men jag menar nån måtta får det väl ändå vara på hur självgod man kan vara liksom?
   Nej, men hörrni. Det är nog Oscar Zia som ligger överst på min lista i alla fall. Men det kan ju tänkas ändra sig på lördag. Gillar Molly Sandén också, men stör mig på det konstiga slutet. Känns så ofärdigt, liksom. Jag vet, jag har såå originella åsikter ;) Plus att hon har snott crescendot/bryggan/whatever det heter rakt av från Euphoria, vilket så klart inte faller i god jord hos mig.
   Haha, sen när blev detta nån slags melodifestivalsblogg? xD Anyway, nu pratar vi om nåt annat! Igår jobbade jag, och jag måste ju bara säga det att barn är så himla roliga och gulliga. Och irriterande, jobbiga, elaka osv osv. Men nu tänkte jag främst på denna lilla episod från när jag satt och ritade med några barn:
Barn 1 (till Barn 2): Jag älskar dig.
Barn 2: OK. (Sagt med den största K bry- attityd ni kan tänka er, typ "Ok, gör det då, jag har bättre saker att bekymra mig över").
Jag tyckte det var så gulligt av någon anledning, haha.
   Ok, nu till det sista Melodifestivalsrelaterade jag ska säga idag: När vindarna viskar mitt namn är en så jävla bra låt! <3 Puss och hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0