Jag hatar rosa

Hello!
En sak som jag glömde säga agående födelsedagsfirandet för Gerry i fredags. Eftersom hans sida av släkten inte hade träffat Hilma sedan innan hennes födelsedag så fick hon också presenter. Av sin farmor fick hon en väldigt rosaklädd docka med tillhörande überrosa vagn och babysitter eller vad det heter. Och jag såg på Johanna att hon kände samma som jag, alltså, fy faan vad jag hatar rosa leksaker. Jag vill bara spy när jag ser dom. Johanna sa sen när Gerrys släkt hade gått att hon skulle köpa nya kläder till dockan, haha ^^ Jag tror det jag hatar allra mest med rosa leksaker och rosa dockor/dockor i allmänhet är att ingen någonsin skulle komma på tanken att köpa något sådant till en pojke. Varför ska det fortfarande behöva vara så, att tjejer automatiskt måste gilla rosa och att leka med dockor och spisar? Sen visst, har man en dotter som gillar sånt så självklart är det ok, det är inte det jag säger, alla har naturligtvis rätt att tycka om vad var och en vill, jag säger bara att jag verkligen hatar rosa.
   Så eventuella framtida barn till mig kan ju veta om det redan nu, att i mitt hem blir det inga rosa kläder eller rosa leksaker av något slag, aldrig i livet. Om nu inte barnet/barnen själva vill det såklart. Men, jag kommer göra vad jag kan för att manipulera dem åt rätt håll *mohihih*. Öh, nu gick det bestämt lite över styr här, hehe... Peace, love and harmony, hejdå! :D
   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0