Fredag

Igår när jag gick och la mig tänkte jag att min förkylning pretty much var borta och att jag kanske skulle vakna frisk dagen därpå. Tji fick jag. Helvete, vad ont i halsen jag hade när jag vaknade imorse. Usch! Lite bättre nu, men ändå. Börjar tröttna på att vara sjuk nu.
   iTunes. Detta äckliga jävla skitprogram som lever för att förstöra mitt liv.Varför utsätter jag mig själv för detta hela tiden? Bra fråga, ingen har några svar. Återigen finner jag mig undrandes vad det är klåpare som gjort programmet. Det kan verkligen inte vara så himla svårt att göra ett vettigt program för hantering av musikfiler. Jag tänker ändå att ett företag som är så pengakåta och tycks vilja skapa något slags världsherravälde ändå borde ha någon form av intresse i att göra kunder nöjda. Men det är kanske bara jag som tänker så. Apple kan ju slänga sig i väggen, typ. 
   Det enda jag vill, det enda jag begär är att jag smärtfritt ska kunna flytta över musiken jag hade på min dator till den dator jag har nu. Jag bad inte precis om att få en resa jorden runt eller något sådant, det borde vara småpotatis att lösa detta för ett program som är till för att just hantera musik. Hur kan det inte räcka med att flytta över mitt iTunes-bibliotek till iTunes-mappen på nya datorn? Jag hatar er Apple, bara så ni vet. Never mind att ni gör bra telefoner, det räcker fan inte.
   Eh, ja. vad har man en blogg till om inte för att ragea lite? På tal om det (inte alls) så vill jag diskutera det här med att använda "en" istället för "man". Jag försöker göra det så ofta jag kan, men ibland blir meningarna så extremt styltiga och fula när en gör det, vilket stör mig. Typ som i början av det här stycket - meningen skulle då blivit "Vad har en en blogg till...". Nej, det ser inte snyggt ut och låter inte bra. Fråga mig inte vad jag vill ha för lösning på problemet, jag redovisar bara min åsikt. Jag får helt enkelt fortsätta alternera som jag tycker det passar bäst ;)
   En annan grammatikgrej som vi kan diskutera är det här med särskrivning. Jag får så ont i hjärtat varje gång jag ser en särskrivning. Och jag märker att det mer och mer är norm bland framför allt yngre att skriva "jätte bra" osv. Usch, det kryper i hela kroppen på mig när jag ser det x( Såg till och med en särskrivning på en reklamskylt när jag var på bio med Johanna och Hilma i tisdags.
   Jag skulle vilja citera Magnus Betnér i det här fallet: *Imiterar en tonåring* "Men hur vet man när det ska skrivas ihop då?" "ALLT SKA SKRIVAS IHOP!!!!!". Typ så ^^
   Nu ska den här tjurkärringen gå och ta hand om diskberget i köket, så ses vi när vi ses!


Kommentarer
Skamsen

Jag skrev kurs litteratur i hela min första hemtenta. Jag slängde den.

Svar: Haha, bara på grund av det? ;)
Karolin

2016-01-13 @ 11:54:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0