First time tag

Vilken var din första tweet?
Min första tweet var faktiskt en retweet, så det är kanske inte så intressant, så vi tar min första egna tweet istället. Den 6 februari 2010 inledde jag min Twitterkarriär med att "twittra" följande: "Now I feel like crying... x)" Detta var för att Haylie i Bond hade svarat på en tweet och skrivit att hon inte kommer tillbaka till Bond mer. Haha ^^
Vilken var din första YouTube-video?
Det var en ljudinspelning till Shrek som jag och Silvia gjorde och sen hade Elli animerat till x) Jag ville ha en video på min kanal så därför la jag upp den. Nu har jag dock tagit bort den. Min äldsta video är därmed en ihopklippning samt översättning av Loreens medverkan i ett program som hette typ "von Svenssons kläder", från november 2013.
Vem var den första som du började prenumerera på på YouTube?
Ingen aning, gissar att det kan vara "The Lizzie Bennet diaries" som var en serie som gjorde Stolthet och Fördom i vloggformat, typ.
Första Facebook-profilbilden?
Hur ser man det ens? Jaja, det är en bild ifrån nån Augustifest i alla fall. Antingen innan ettan på gymnasiet eller tvåan.
Pratar du med din första kärlek fortfarande?
Nej, Min första "kärlek" var en kille på mitt första dagis. Sen bytte jag dagis och efter det har jag aldrig träffat honom :P
Vad var den första alkoholen du drack?
Vet inte, var väl typ cider eller nåt.
Vilket var ditt första jobb?
Mitt första jobb med lön var på ett café i Leksand sommaren 2012.
Din första bil?
Still waiting for that one ;)
Vem var första personen du smsade idag?
Idag har jag varken fått SMS eller SMS:at till nån.
Vem var den första personen du tänkte på när du vaknade?
Mig själv ;) Narcissist javisst! :D
Vem var din första klasslärare?
Elisabeth hette hon. Varje gång hon råkade skriva "Karoline" så gjorde hon om e:et till en blomma kommer jag ihåg ^^
Vart åkte du på din första flygresa?
Till Bulgarien, sommaren 1998.
Vem var din första bästis och pratar ni fortfarande?
Min första bästis var på lågstadiet och hon hette Josefine. Efter att jag hade börjat på Haga tappade vi kontakten, så nej, vi pratar inte fortfarande.
Vem var den första du sov över hos?
Det var säkert typ farmor eller nåt, men om vi tänker kompis så gissar jag att det var en tjej som hette Sara, för hon ville alltid att jag skulle sova över eller att hon skulle sova över hos mig när vi lekte på helger ^^
Vad var det första du gjorde den här morgonen?
Undrade varför jag hade vaknat så tidigt med tanke på hur sent jag somnade igår.
Vad var den första konserten som du gick på?
Jag vet faktiskt inte, har nog inte varit på så många konserter. Alltså med typ kända artister eller så. Så kanske Eurovision i Malmö 2013...? Är osäker.
Ditt första brutna ben?
Inga brutna ben här inte ;)
Vad var din första piercing?
Jag tog hål i öronen i typ 7:an eller 8:an, annars har jag inga andra piercingar.
Vilket var det första landet du besökte?
Ja, det var ju Bulgarien som sagt.
Första filmen du kommer ihåg att du såg?
Inte en aning. Såg på extremt mycket film och TV när jag var liten (också ;) ) så jag kan inte skilja ut vad som eventuellt kan ha vart den första.
När var din första kvarsittning?
Minns att jag och de flesta andra i klassen fick kvarsittning en gång i 3:an. Minns inte vad vi hade gjort (tror det var nåt skitfjantigt) och det varade typ 10 minuter eller någonting, haha. Så skumt var det x)
Vem var din första roommate?
My little sis ;)
Om du hade en önskan, vad skulle det då vara?
Att jag hade massor med pengar $.$
Vilken var den första sporten du höll på med?
Fotboll.
Vad är den första saken du gör när du kommer hem?
Sätter på datorn eller nåt, haha.
När var din första kyss?
Min tidigare nämnda första "pojkvän" där på dagis ^^ Johan hette han :P Om nu det räknas, haha.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0