2k16 osv.

Men hallå mina små Paradisaskar! Det där va alltså mitt desperata försök att hitta på ett fan-namn till er bloggläsare, lol. Ni ba: Vi vill inte ha ett fan-namn, vi vill ha inlägg, du har fan inte skrivit nåt på HELA DETTA ÅRET! Och ja, ni har rätt. Men vet ni vad? Jag har varit sjuk. Så det så, och är fortfarande, by the way. Minns inte när jag senast hade en sån jävla dunderförkylning som denna. 
   2016 har börjat otroligt dåligt om man ser till elektronik. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; I should obviously not be trusted with tekniska prylar... Sedan vi bytte femman mot en sexa i årsnumret har följande hänt:
1. Min dator har gått sönder:
Den vägrade starta helt enkelt, mycket sorgligt. Har nu dock fått låna mammas dator och pappa har lyckats retrieva (ingen aning om det svenska ordet för tillfället) de viktigaste sakerna från min hårddisk och få ut DVD:n som satt där inne, så det var ju bra.
2. Mina hörlurar har gått sönder:
Detta tänker jag fan inte ens kommentera. Det hände cirka 3 timmar efter att min dator gått sönder. En toppendag var det ;)
3. Min laddsladd till telefonen har gått sönder:
Vaknade igår morse och såg att mobilen hade 4 % batteri och satte då i den i laddaren. No reaction. "VAD FAAAN?!". Då såg jag att sladden var alldeles trådig vid fästet. Fattar inte när/hur detta hänt, har inte sett att det varit så innan. Nåväl, det var bara att traska iväg till Clas Ohlson och införskaffa nya lurar samt ny laddsladd. Hann nästan sätta i laddaren innan telefonen dog, så det tycker jag var rätt bra jobbat.
   Så i genomsnitt detta året har en elektroniksak gått sönder varannan dag. Jag hoppas verkligen inte att detta är en påbörjad trend nu, då min ekomoni redan är/kommer att bli extremt ansträngd - ett orosmoln som vi ignorerar så gott vi kan tills vidare.
   Jaha, om vi skulle prata lite 2015. Ett jävla skitår a lot of the time. Men också ett år fyllt med roligheter. Egentligen är hela den här idén om att försöka sammanfatta ett år i en mening rätt så puckad. Mycket kan hända bara från en månad till en annan liksom. 2016 bär med sig gigantiska frågetecken, vilket är så sjukt jobbigt. Men jag behåller min tro på att allt kommer att lösa sig så småningom. Vad fan annars ska man göra liksom?  Usch, vad jag svär hela tiden xD Förlåt... Då, för faan! Nej,jag skojade bara ;)
   Jag lånar nu som sagt mammas dator på obestämd tid, och det förde i alla fall med sig en positiv sak - jag har Sims 2! :D Så det har jag roat mig med idag/igår. (Skrivandet av detta inlägg sträcker sig över två dagar, det är därför som det eventuellt är lite förvirrande).
   Hörrni, har ni kollat den där Spotify Year in Review or whatever det heter? Jag lärde mig att jag är så sjukt enkelspårig när det gäller musik. Det visste jag iofs redan. Plus att Spotify inte är särskilt representativt för mitt musiklyssnande eftersom jag lyssnar på andra ställen också. Exempelvis på Bond eftersom de tog bort alla sina album från Spotify, de töntarna. Nu är de dock tillbaka igen, men ändå, hehe. Jaja, här kommer lite random saker jag reflekterade över när jag läste igenom statistiken:
   Den sa att jag hade lyssnat på Red Hot Chili Peppers 800 gånger... Alltså, va? Under några nostalgiska dagar i september lyssnade jag lite på deras album "By the way" (typ 10 låtar), högst 10 gånger. 10X10=100. Möjligtvis att 80 gånger hade kunnat stämma, men 800...? Det är ju galet mycket oavsett. Jag måste ha läst fel alltså :P Var tvungen att gå in och kolla, det var ett tag sedan jag läste det... 83 gånger stod det visst, inget annat ^^
   Däremot hittade jag en kategori som jag måste ha missat sist - "Earworm". Tydligen har jag lyssnat på Silence that scares me now med The Coronas 11 gånger på en dag. Låter väldigt otroligt, det är inte ens min favoritlåt med dem ju.,.
   Jag har lyssnat på 1064 timmar musik (på Spotify) år 2015. 256% mer än 2014. That's a big difference o.O 387 olika artister, 4 fler än förra året. Det var ju ändå lite imponerande med tanke på ovan nämnda enkelspårighet...
   "Sidospår - Won't leave you alone - The Coronas. Du gav dig ut på okänd mark med den här låten". Vad i hela fridens namn ska det betyda? Alltså, va? Kan nån snälla bara förklara vad detta betyder, blir asnyfiken! xD
   Anyhow, ni kan ju gå in på yearinmusic.spotify.com och kolla och sedan kan ni kommentera här nere vad ni reflekterade över angående ert musikår! För det här var säkert superspännande att läsa, haha.


Kommentarer
olleboll

ca 80-800 ggr, same same xD får väl skriva nått om mitt år in musica på min bloggish oxå rååå

Svar: (Y)
Karolin

2016-01-07 @ 14:38:29
URL: http://olledolle.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0