Onsdag

Så kreativa titlar på mina inlägg nuförtiden ;) Den här veckan har verkligen gått fort, och på lördag bär det av till fjällen, ett faktum som verkligen helt fallit ur min hjärna typ. Blev helt chockad i måndags när jag ba "men vänta nu, vi åker på lördag? Vart tog veckorna vägen?". 
   Måndagen blev lugn och skön, åt upp min godispåse, slöade och avslutade kvällen med en (jävligt kall) turfrunda och slutligen 30 grader i februari på TV:n. Mysigt.
   Igår var jag iväg och jobbade, sen åkte jag hem, åt macka, bytte om och åkte iväg till kvällens körövning. Efter att den ordinarie övningen var slut stannade några av oss kvar eftersom jag skulle göra en liten sjungning på Odd Fellows. Det var väldigt kul. Vi fick mackor och te/kaffe samt betalningen innan vi ens hade sjungit så vi funderade på att bara smita med pengarna ;) Sjungningen gick i alla fall jättebra, dock fick jag typ "nervösdarr" på rösten vid ett tillfälle, ni vet sådär som ibland när någon sjunger solo och en hör att människan är nervös? Brukar aldrig få det i körsammanhang, brukar inte ens bli nervös innan längre. Och det var inte ens i första låten, vilket hade varit mer vettigt. Var väl kanske för att vi var en relativt liten grupp som sjöng och tanterna som kollade satt så pass nära så man liksom inte kunde tänka bort dom, om ni fattar hur jag menar. Eller så blev jag övertaggad. Känns som den rimligaste förklaringen ;) Det var nämligen när vi sjöng Esmeraldas bön som det hände, och som nämnt i tidigare inlägg så blev den så jävla snygg i söndags på konserten. Jaja, intresseklubben antecknar frenetiskt och så vidare... Kom hem strax innan 22 och sen var den dagen över. 
   Imorse vaknade jag av att min telefon ringde strax innan 8, vilket i sig var väldigt underligt med tanke på att jag alltid har ljudet av på nätterna, men det var i alla fall min körkompis som frågade om jag kunde jobba idag också, så det gjorde jag. Och passade även på att bryta mitt löfte till Olledolle att jag skulle läsa hans nya asylum-inlägg det första jag gjorde idag *tihi*. Men tänker att han borde ha lärt sig att inte lita på mina löften vid det här laget ;)
   Nu har jag babblat färdigt. See ya! ;*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0