10 februari

Hello again, did you miss me? 
Idag började jag min morgon med att efter frukost och så vidare sätta mig vid datorn och kolla på ett avsnitt Star Trek medan jag målade naglarna, lugnt och skönt. Det var också min plan för dagen, 'cause we like escaping our responsibilities osv. Anyhow, medan jag satt där i godan ro lyste plötsligt skärmen på mobilen upp och det stod att en i kören hade gjort ett inlägg i vår facebookgrupp. Long story short så ledde detta inlägg till att jag idag jobbade som vikarie. That was pretty awesome, måste jag säga. Första gången i mitt liv som jag gör avlönat arbete på en förskola ;) Om nu någon hade missat det så lever jag i lite utav en ekonomisk kris för tillfället, så alla möjligheter till inkomst uppskattas, och jobberfarenhet är ju också alltid bra att ha.
   En deltävling i Melodifestivalen har ju hunnit avverkas sedan jag skrev här sist. Jag såg den hemma hos Johanna och Gerry, som väl är så nära Mello-hatare som man kan komma utan att faktiskt vara det. Om nu det make:ade nån sense ;) Det var i alla fall underhållande. Jag och Hilma hade bakat cookies och så poppade vi popcorn och myste i deras nyligen färdiggjorda "TV-rum". Jag tycker att Melodifestivalen startade bra, ingen direkt apdålig låt och helt ok programpunkter i övrigt. Synd att klaga!
   I Måndags var jag och jympade på Friskis för första gången på 500 år. Det var faktiskt riktigt nice. Flera Mello- och Eurovisionlåtar, vilket var en trevlig överraskning. Nu har jag dock haft så djävulskt ont i vaderna ända sedan dess. Det är seriöst något fel på mina vader, det går inte att stretcha dom, spelar ingen roll hur mycket jag pressar, jag känner inte ett skit. Detta leder till träningsvärken från helvetet. Speciellt eftersom jag kanske eventuellt blev lite överentusiastisk av den bra musiken och hoppade omkring som en dåre ;) Har också träningsvärk på mer normal nivå på flera andra ställen, exempelvis de övre magmusklerna. Aldrig haft träningsvärk där innan vad jag vet, så det är ju lite udda, eller vad man ska säga.
   Det var nog allt jag hade att säga för denna gången, batteriet på min dator dör snart, så vi hörs vid något senare tillfälle! Kan inte lova att uppdateringen här kommer att bli bättre, men kan i alla fall göra ett försök ;P PÖSS!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0