Måndag

Ska jag berätta något som ingen kommer att bli förvånad över? Förra veckan gick mina hörlurar sönder. Så då köpte jag nya, svindyra, men som var på rea, så jag tror och hoppas att de kommer att hålla. För som sagt, så tror jag verkligen att när det gäller just hörlurar så är dyrare lika med bättre. Men nu till problemet. Jag köpte såna öronproppshörlurar, ni vet? Och jag brukar tycka att storleken som redan sitter på är för stor så då byter jag till en mindre, men högerluren glider ut hela tiden. Så irriterande -.- Kanske ska byta tillbaka till den större storleken i alla fall? Så himla trixigt det ska vara jämt, haha.
   Jaja... Var på synundersökning i tisdags också. Så nu har jag snart nya glasögon. Var nog egentligen helt fel dag att göra synundersökning på, jag hade sovit dåligt både natten till söndag och till måndag och dessutom spenderat hela måndagen med att gråta, så mina ögon var minst sagt trötta, det var inget snack om den saken. Men det kunde ju inte jag veta att det skulle hända när jag bokade tiden. Det blir säkert bra ändå. Tycker dock inte alls om dom nya glasögonen lika mycket som mina gamla, men orkade inte krångla mer och vet inte riktigt vad det är jag vill ha, så då får jag vara nöjd ändå, helt enkelt. De första bågarna jag fick prova var såna där "pilotglasögon" eller vad det heter, som är jätteinne nu, men som jag inte är särskilt förtjust i. Speciellt eftersom jag såg ut exakt som min pappa när jag hade dom på mig. Inte riktigt något jag har lust med om vi säger så. Nåväl, det blir nog fint det där, ska ni se.
   Så här i efterhand tycker jag att det är lite lustigt att jag inte alls reflekterade över att PMS kunde ha något att göra med min väldigt överdrivna reaktion till söndagens händelser. Nog för att jag kan vara rätt känslosam av mig och har lätt för att tycka synd om mig själv, men det är inte normalt för mig att i princip inte kunna sluta gråta på en hel dag bara för en sådan sak. Nog för att det inte bara var det som jag var ledsen över, i vanlig ordning så passade jag naturligtvis på att påminna mig själv om ett gäng saker till som "slängde bensin på elden", men ändå. Det var inte förrän senare i veckan när det började kännas i magen och när jag inte kunde hindra två små tårar från att rinna under Disney-fyrverkerierna på Augustifesten (så jävla fina! <3) som jag insåg att det snart var dags för tjejvecka. Så kan det vara när man har universums mest oregelbundna menscykler, hehe.
   Nej hörrni, vad är det ens jag babblar om? xD Vi ses en annan dag, tycker jag. Harebra HEJ!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0