Athena

Har varit skitledsen de senaste dagarna, och är det fortfarande, men eftersom jag inte känner för fler spontana gråtattacker (som förvisso är jävligt underhållande i efterhand när man bara "Vad fan hände precis?" ^^) så tänkte jag försöka glömma bort det som gör mig ledsen och skriva om något annat. Sa ju tidigare att jag skulle skriva om Bråvalla, så det skulle jag ju kunna göra. Vet inte riktigt om vad, men vi kör väl på.
   Jag tror att det hela började förra året någon gång, när jag fick höra att Rammstein skulle spela på Bråvalla i år. Jag minns att jag ångrade att jag inte gick 2013 när de spelade där senast och var därför väldigt inne på att jag ville gå. Men, så var det ju det där med pengar, va. Festivalbiljetter är sannerligen inte gratis.
   Tiden gick och tiden för festival kom allt närmare, jag hade dock gett upp alla tankar på att gå. Eventuellt att jag skulle försöka skrapa ihop mina sista slantar till en torsdagsbiljett i alla fall. Men! Jag fick då upp en annons i mitt Facebookflöde från Östgötatrafiken - en tävling där en hade chans att vinna två festivalpass till hela festivalen.
   Sagt och gjort, jag svarade på de tre frågorna (som faktiskt inte var jättelätta att gräva fram svaret på) och gav mitt förslag vad Östgötatrafiken skulle heta om de var ett band - Railerz, vad deras skiva skulle heta - Spår av glädje och självklart var genren dansband.
   Och se på fan - 2016 har inte bara varit ett skitår - jag (och 49 andra) vann! :D Så eftersom jag och Olle hade paktat ihop oss så fick han äran att följa med mig på festivalen. Så började då arbetet med att få lite koll på vilka band som skulle uppträda. Vi föll båda ganska direkt för Bastille. Och sedan dess har det inte gått allt för många dagar utan att jag har lyssnat på någon låt med dem. Har jag råd ska jag definitivt gå på deras konsert i Stockholm i höst. 
   Första höjdpunkten var helt klart Rammstein. Tycker i princip om alla deras låtar (som jag har hört) och deras scenshower är minst sagt spektakulära. It was awesome <3
   Sedan blev det fredag, dags för Bastille. Jag, Camilla och Olle satte oss vid kravallstaketet lite åt sidan under artisten före och hamnade till slut när konserten väl började typ på andra raden. Jag blev bortknuffad efter ett tag, men var ändå nära och det var också helt awesome. Trångt som fan och jag tyckte att det var svårt att andas ibland, men det brydde jag mig inte särskilt mycket om. Jag bara njöt! :)
   Lördag och sista dagen. För mig och Olle blev det först ett gäng med komiker och efter det ett gäng artister jag inte direkt bryr mig om - Melissa Horn, Den Svenska Björnstammen och Veronica Maggio, typ. Under Veronica Maggio hamnade mina tankar på helt annat håll och jag var väl kanske inte på mitt gladaste humör när det var dags för Nightwish att avsluta festivalen. Hade dessutom fruktansvärt ont i min fot av oklar anledning. Tycker egentligen om Nightwish men var inte så exalterad ändå, tyvärr. Menmen, no worries, I had a great festival och jag är så himla glad att jag fick komma dit trots allt och tackar ödmjukast Östgötatrafiken för vinsten.
   Så! Nu blev jag faktiskt på lite bättre humör. Mission accomplished! Nu ska jag släppa ut harkranken(?) som flyger runt i mitt rum och sen ska jag fortsätta försöka tänka på annat. Har ju gått såå bra hittills menar jag... See ya!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0