100 snabba frågor

(Tidsinställt)
1. Hur gammal är du? 24 och ett halvt. Känner redan 25-årskrisen ;)
2. Hur gammal känner du dig? Typ 18 kanske ^^
3. Vad har du gjort idag? Fixat lite grejer, typ. Försöker bocka av min att göra-lista men det är roligare att skriva blogg ;)
4. Vilken film såg du senast? Star Trek VI: The Undiscovered Country :P
5. Vem ringde du senast? Olle.
6. Är du besatt av någonting? Att fly från verkligheten ;)
7. Är du rädd för blod? Nej, det är väl en av få såna vanliga rädslor som jag faktiskt inte har.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Skolkorridor.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet? Thorbjörn Fälldin, Olof Palme, Göran Persson, Fredrik Reinfeldt, Stefan Löfven. Bam!
10. Googlade du för att frå fram svaret på föregående fråga? Googlade stavning på Fälldin och Löfven, men kunde namnen själv!
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Typ svart och grått.
12. När vaknade du idag? 07.30. Gick definitivt inte upp då, dock.
13. Vilken är din favorithögtid? Det är nog Jul ändå, tror jag.
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? USA skulle vara coolt!
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Tror inte det finns någon sådan plats.
16. Hur vill du tillbringa din pension? Spela Pokemon Go sittandes i min permobil och se på serier hela dagarna.
17. Vad lyssnar du på just nu? Mann Gegen Mann med Rammstein.
18. Har du någon gång brutit ett ben? Nepp!
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Bregott, havregryn, pasta, rostbröd och.... köttbullar kanske? Då skulle jag klara mig länge ;)
20. Vem är din favoritkändis? Kate Mulgrew.
21. Vad är du på för humör just nu? Jag är inte på något särskilt humör, möjligtvis lite sur ;)
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa.
23. Snarkar du? Nej, men jag låter, Camilla kallar det för "snusar" :P
24. Vilka yrken har du provat på? Biljettkassa, Café, förskollärare/barnskötare.
25. Hur går du helst klädd? Spelar mindre roll, bara det är bekvämt :)
26. Vilket stjärntecken är du född i? Fiskarna.
27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad och vingummi.
28. Vad sa du senast? "Nej."
29. Vilket är ditt bästa ämne i skolan? Engelska.
30. Vad har du på dig just nu? Samma kläder som i förra tagen jag gjorde eftersom jag gjorde dom samtidigt ;)
31. Vilken är din favoritaffär? Cubus.
32. Vad har du för storlek i kläder? Den som passar ^^ Allt mellan S och L typ :P 
33. Vad har du i dina fickor? Inga fickor idag ;)
34. Vad köpte du senast? Riesen-kolor, som sagt.
35. Hur många gånger har du flyttat? 3 gånger.
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Dator, laddare, Internet-dongel. Vet inte vart jag ska plugga in laddaren, får väl dra en elledning eller nåt, hihi.
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kväll.
38. Senaste filmen du såg på bio? Livet efter dig på riktig bio, E.T. på utomhusbion.
39. Har du blivit sydd nån gång? Nopp.
40. Har du någon gång badat naken utomhus? Indeed I have.
41. Vad åt du till frukost? Havregrynsgröt.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Hade väl precis börjat åttan om jag räknar rätt. Typ som nu, fast bodde hemma fortfarande, oroade mig säkert precis lika mycket då som nu, fast för andra saker antagligen.
43. Har du någon åkt dit för fortkörning? Nej, men det är väl en tidsfråga ;)
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Det vete sjutton ^^
45. Vart lägger du din mobil när du sover? Bredvid mig, fast en bit bort, i sängen.
46. Vad var det sista du åt? Fortfarande Riesen-kola.
47. Vem är världens vackraste kvinna? Loreen, kanske :P
48. Är du blyg? Men ja, slutat tjata!
49. Vilken var den senaste konserten du var på? Bråvallafestivalen, sista artisten där var Nightwish.
50. Vad heter du i andranamn? Ida.
51. Har du varit med om en bilolycka? Ja.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Jahaa då xD
53. Vilken är den roligaste träningsformen? Ridning :P
54. Har du några husdjur? Nä.
55. Vill du gifta dig? Kan inte påstå att det är särskilt högt prioriterat.
56. Vad är du sugen på just nu? Vatten!
57. Vad är klockan? 14.51
58. Vad är det konstigaste du ätit? Kräftor ^^
59. Har du någon udda förmåga? Har sjukt bra sifferminne, men det är kanske inte så udda...
60. Var växte dina föräldrar upp? Pappa i Norrköping, mamma i Stockholm.
61. Vad önskar du dig i julklapp? Har 4 månader att komma på det, så vi kan ta det då ;)
62. Har du någon uppträtt inför en massa människor? Yeah! ;)
63. Göteborg eller Stockholm? Göteborg.
64. Har du sett någon dö? Bara simsgubbar.
65. Har du någon gång ringt polisen? Nope.
66. Hur många grader är det ute? 22 grader säger Snapchat ;P
67. Vilken färg har ditt hus? Betongfärg? 
68. Vad sjöng du senast? Sjöng med i Du Riechst So Gut med Rammstein igår kväll ^^ (ja, jag har Rammstein-period just nu :P)
69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Ja, det skulle jag nog säga.
70. Har du någon gång varit "medverkande" i en rättegång? Nej.
71. Har du svenskt ursprung? Ja.
72. Hur mycket väger du? Ingen aning.
73. Har du ett turnummer? Nej.
74. Vem kramade du sist? Johanna.
75. Har du någon gång åkt snowboard? Eh nej, det räcker mer än väl med skidor för mig, haha.
76. Kan du åka skateboard? Har typ aldrig testat, men en bit kommer man väl säkert.
77. Nämn någon du beundrar och varför? Jag beundrar alla som är självsäkra och vet vad de vill, typ.
78. Har du gröna fingrar? Nej, helt ointresserad, faktiskt.
79. Har du svimmat någong gång? Inte det heller.
80. När lärde du dig senast något nytt? I söndags lärde jag mig att Starfleet Academy grundades 2161 :P Det var det jag kom på för tillfället ^^
81. Har du, eller har du haft något smeknamn? Karro är väl vanligast.
82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att jobba? Typ samma som jag gör nu, fast köpa mer saker, typ xD
83. Är du vidskeplig? Knappt något alls faktiskt.
84. Vilka är din största svagheter? Blyg, osäker, skjuter upp ALLT.
85. Vad händer till helgen? Inte mycket du.
86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Nej.
87. Har du gjort något idag för att ditt liv ska vara bättre imorrn? Nja, kanske. Dagen är ju inte slut än heller ;)
88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Hålla/röra en orm, dricka mjölk, nudda näsan med tungan xD
89. Vilken är din favoritrestaurang? Bara det finns pasta eller pizza så kan jag äta var som helst, typ ;)
90. Bada eller duscha? Duscha.
91. Är du bra på att laga mat? Jag är en jävel på att koka pasta, det kan jag ju inte förneka ;)
92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du haft? Nej.
93. När och varför var du på sjuhus senast? I maj var jag på akuten för att jag hade sjuk mensvärk.
94. Vilket är ditt drömyrke? Att få betalt för att se serier hela dagarna, fortfarande. Kommer aldrig ändra mig ;)
95. Har du några piercings? Hål i öronen.
96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Det beror ju lite på humör, men bäst är en perfekt kombination mellan lös- och hårdkokt ägg <3
97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Det skulle nog vara första gånger jag var på Eurovision, kanske.
98. Vad gjorde du klockan 8 imorse? Försökte somna om efter en sjukt obehaglig dröm.
99. Har du gråtit idag? Nej.
100. Vad ska du göra när du har svarat klart på alla frågor? Gå hem, kanske spela lite Pokemon Go eller turfa på vägen hem.


Kommentarer
surströmmingen

Ursäkta, men reinfeldt & löfven var inte statsministrar under 1900-talet, gör om gör rätt!!!

2016-09-21 @ 18:58:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0