Söndag

Har haft en mycket trevlig dag idag, men som naturligtvis nu avslutas med att jag är sur, trött och jättesugen på egentligen vad fan som helst, choklad står högt på listan! Men här sparar vi så mycket slantar det bara går inför le Eurovision Adventure, så det blir inget med det. Och hör sen, Karolin!
   Nåja, lite sidospår där. Dagen inleddes kl 7. Uppvaknandet var brutalt. Brutalt, I'm telling you! Oftast när jag har väckarklockan på så vaknar jag innan den ringer och det blir därmed inte direkt någon chock när den ringer eftersom jag redan är vaken. Och när jag vaknade vid 5 eller vad fan klockan var imorse, så tänkte jag att denna morgon inte skulle bli något undantag, men hade lyckats somna om rejält kan jag säga. Men jaja, upp kom jag och frukost fick jag i mig och sedan pallrade jag mig iväg till ridskolan för att ha hand om stallet tillsammans med min ridgrupp. Så det blev fodring, mockning och så vidare och det var riktigt mysigt. 
   Vid halv 12 sa jag adjö till hästarna och begav mig till mamma och pappas hus för att duscha och byta om innan jag skulle iväg på extra körövning inför vårkonserten. Hade gott om tid på mig från början, men när jag hade duschat insåg jag att jag inte hade någon BH med mig, så det fick ju bli en omväg hem innan jag äntligen kom fram typ 7 minuter försenad. Alltså, andra får gärna gå utan BH hur mycket de bara vill, men jag får totalkrupp, så det kommer liksom inte på fråga att göra ett undantag i det avseendet.
   Anyway, körövningen gick bra, fikat var gott (lol) och jag fick för första gången göra mitt lilla solo, och det gick bra, så det var skönt. En mycket bra dag. Gillar min kära kör very much, om jag inte har nämnt det tidigare ;)
   Så jag kom hem glad, upprymd och pratglad efter en lyckad dag, men min kära rumskamrat var ju på annat humör om vi säger så, så där tog den glädjen slut ganska snabbt. La mig i soffan och tittade på första Star Trek-filmen. Höll på att somna, men lyckades hålla mig (success!). 
   När Camillan senare kom hem från sin träning hade jag förflyttat mig till köket, satt med fötterna på stolen mittemot mig och njöt av livet, eller nåt. När jag insåg att hon tänkte sätta sig på den stolen började jag ta bort fötterna, men inte tillräckligt snabbt, så hon drog till sig stolen med en sur blick, drog ur min datorladdare ur uttaget utan att ens fråga om det var ok och satte sedan på ashög musik. Snacka om att vara on a mission att förstöra mitt glada humör. Kan ju tala om redan nu att det enda syftet med det här inlägget var att få ut min frustration over denna löjliga lilla händelse ;)
   Nu är jag som sagt så himla hungrig/sugen, trots att jag åt typ nyss. Fett irriterande! Eller ok, det var faktiskt 4 timmar sen jag åt... Men vi har inget gott hemma :( Ja, det är jättesynd om mig, visste ni inte att det alltid är det? Stackars, stackars lilla mig!
  Nae, hörrni, nu ska jag göra nåt med mitt liv! (aka fortsätta lyssna på musik, läsa och tycka synd om mig själv) PÖSS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0