Fredag

Och den gamla vanliga trenden håller i sig; så fort jag inte bloggar på ett tag så har jag massor med besökare. I just don't get it, haha.
   Få saker stör mig så mycket som folk som lägger in random meningar på väldigt amerikansk engelska när de pratar, undrar om det är för att jag själv gör det som det stör mig så mycket? xD Brukar man inte säga något sånt, att man stör sig extra mycket på saker folk gör när man vet att man själv gör det? OK, det där lät jätteförvirrat, men jag tror att ni kanske fattar vad jag menar. Fast det är egentligen främst typ när det är folk på TV eller liknande som gör så som det irriterar mig för att jag tycker att man ska prata mer "korrekt" i "officiella sammanhang". Höhö. Så jag själv och andra vanliga Svenssons som inte framträder i TV får slänga in hur många engelska meningar och uttryck vi själva vill och jag kommer även fortsättningsvis att hålla tyst om det! ;)
   Vet ni vad jag har gjort? Jag har anmält mig frivilligt till att sjunga "tjejsolo"-partierna i Esmeraldas Bön på min kära körs vårkonsert. Esmeraldas Bön är som tidigare nämnt en sång som jag har starka nostalgiska och sentimentala band till och jag ville egentligen göra solot redan första gången vi sjöng den, men det har ett lågt G som jag oftast inte brukar klara av att ta mig ner till med min sopranröst, så därför fegade jag ur, men nu har jag tränat och känner mig säker på att jag kommer lyckas sjunga tonen rent, dock kanske inte så snyggt, men det är ju bara en ton i mängden, den är snabbt över ;) Det blir bra det där, ska ni se.
   Äntligen börjar jag få långa naglar igen, jippie! Tycker det är så obehagligt att ha "för korta" (fri definition på det begreppet) naglar men har haft världens problem med att få de att växa utan att skiva sig, bli tunna och gå av direkt en längre period. De är fortfarande "fula", men det verkar som att de börjar bli starkare igen nu, så det tackar vi för. Intresseklubben antecknar och så vidare...
   Nåväl nu ska jag återgå till viktigare göromål så hörs vi när vi hörs! PÖSS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0