18 september

Idag hade man kunnat tro att det var fredagen den 13:e, men det var det inte, för det var den 18:e! *badumtss*
   Nej, men ok. Så här började min morgon:  
Jag blev klar med "morgonbestyren" (roligaste ordet ^^), när det var lite mindre än en kvart kvar tills jag behövde åka. Så jag tog fram mobilen och letade upp ett 8 minutersklipp på Youtube. Perfekt. När det var slut klickade jag på ett till, och sedan ett till. Sedan gav jag mig av, strax innan klockan 8. Förvisso skulle jag bara sitta och plugga i skolan, men ändå, hade inte tänkt bli så sen.
   Sätter mig på cykeln och susar iväg. Kommer till Kungsgatan som är proppad med folk, så det går i slow motion ett tag innan jag får fri väg och kan släppa bromsen.
*Men då plötsligt!*
På cykelbanan dyker en fotgängare upp och jag tvingas tvärbromsa. Jag lyckas med nöd och näppe undvika att köra på honom innan jag kan ta ny fart och åka iväg. Men det lösa handtaget på ena sidan av styret flyger av vilket gör att jag tappar balansen och faller till marken. Yaaay... Seriöst, finns det något mer awkward än att ramla med cykeln? Där ligger man i en hög på marken täckt av en allt annat än samarbetsvillig cykel och försöker ta sig upp så graciöst som möjligt för att fort kunna fly undan skammen och hoppas att inte allt för många såg en.
   En stackars gymnasiepojke kom i alla fall och hjälpte mig att få upp cykeln så jag kunde resa mig och han frågade sedan om det gick bra. Och det får man väl säga att det gjorde ändå, skrapsår på knät och armbågen och eventuellt några blåmärken men välbehållen ändå. Nu kunde man ju tro att dramatiken var över för denna morgon.
*Men icke!*
Kommer fram till skolan och ställer ifrån mig cykeln. På väg in i skolan går jag ner för en trappa, och ramlar. Så atteee, tycker allt att det är lite synd om mig idag ändå xD
   Efter detta drama lyckades jag till slut i alla fall ha en hyfsat produktiv dag i skolan. Har kommit någonstans nu i alla fall. Examinationsuppgiften i denna kurs (som är slut nästa fredag o.O hur fan gick det till?) är ett "PM" som typ går ut på att vi ska presentera upplägget för vårt kommade examensarbete, typ. Exciting...
   Nu ska det bli skönt med helg, får hoppas att jag inte blir några missöden på ridningen ikväll i alla fall. Pöss på er! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0