Winter

Hej på er!
Gissa vad jag har för mig? Bra jobbat, rätt gissat på första försöket! Jag "pluggar". Idag innebär det att jag lyssnar på musik och typ läser töntiga artiklar på Aftonbladet.
   Igårkväll skrev en kille till mig på Tinder och sen pratade vi till typ halv 1. Det var trevligt. Så himla skönt att slippa all social awkwardness som uppstår i verkliga livet när en pratar med okänt folk. På Internet är det bara en bråkdel av det kvar. Nu är jag inte så naiv att jag tror att jag ska hitta mitt livs stora kärlek där eller något sådant, men det är ganska nice att prata helt kravlöst med randoms sådär ibland, I don't know. Nåväl. Nog om det!
   Vad händer i era liv då? Känner mig helt avskärmad från verkligheten på sistone. Har liksom två timmar varannan måndag schemalagt i skolan, annars är jag all on my own. Tror det är därför jag känner mig helt översocial just nu. Nog för att jag trivs bra i mitt eget sällskap, men även jag kan få för mycket av det goda så att säga ;)
   Just nu lyssnar jag massor på bond och jag känner i och med det ett väldigt starkt sug efter att spela fiol. Jag har ju en fiol hemma hos mamma och pappa, men skulle gissa att den är ostämd utav helvete efter att ha legat övergiven rätt länge och jag kan typ inte stämma själv, speciellt inte i det skick som jag gissar att den är i just nu. Och även om den skulle vara stämd så kan jag defintivt inte spela tillräckligt bra för att kunna spela det jag vill spela ^^ Problems, problems, they keep on coming in,hörrni ;)
   Ikväll blir det kör och nu har vi börjat med jullåtar. Finns nog inget bättre. Det bästa med att sjunga i kör är att Lucia blir kul igen. Det var nog det jag saknade allra mest när jag inte gick i musikklass längre, alla fabulösa och supermysiga Luciatåg en fick göra.
   Nej, nu blir det serieavsnitt och lite mat, sen ska jag skärpa till mig och göra det jag ska ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0