Onsdag

Mycket som far genom huvudet idag. Kan väl i och för sig inte påstå att det är någon särskilt ovanlig företeelse, haha. Men jag är fortfarande på gott humör over all, vilket är så jävla skönt. Vid den här tiden förra året mådde jag verkligen skit, så det är ju definitivt en klar förbättring.
   Imorse kom jag när jag började cykla till skolbiblioteket att jag hade glömt mina vantar. "Äsch, jag klarar mig!" tänkte jag och cyklade vidare trots att mina händer snabbt förvandlats till två isklumpar. Hade jag däremot gått in och hämtat vantarna hade jag kanske också kommit på att jag hade glömt laddsladden till datorn. Det gjorde jag ju då inte, så efter två timmars "intensivt pluggande" var det bara att vända tillbaka hem igen. Värt. Nåja, får bli nya tag imorrn ;)
   Jag vet vad ni tänker: "Men vadå, du kunde väl bara ha åkt hem och hämtat sladden och sen åkt tillbaka till skolan? Alternativt fotsatt plugga hemma?". Vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men när dylika oförutsedda saker händer så "förstörs mina planer" och det är helt omöjligt för mig att tänka om, typ xD Speciellt när jag ska göra sådant som jag egentligen inte vill göra, och att plugga faller naturligtvis in i den kategorin, haha. 
   Just det! I fredags bestämde jag mig för att ta hem min fiol från mamma och pappa trots allt. Är sååå sugen på att spela just nu. Men, som sagt, den där fiolen har legat orörd i över ett år... E-strängen hade gått av och de andra var typ mer än en oktav för låga xD Och jag är typ för feg för att stämma själv. I alla fall med skruvarna, det har jag i princip aldrig gjort själv. När jag tog lektioner så stämde alltid läraren åt mig :P Anyway, köpte nya strängar i måndags i en musikaffär som ägs av världens gulligaste äldre herre. Han sa att han kunde hjälpa mig att sätta dit den nya strängen om jag kom dit med fiolen, så tänkte väl göra det nån dag framöver, så får vi se hur det går med spelandet sen!
   Nu ska jag dricka läsk, och ni får inte smaka, haha! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0