7 januari

En vecka in på det nya året nu då. Det känns helt ok, faktiskt. Var rätt deppig de första dagarna, men i lördags åkte jag, mamma, Johanna och Hilma till Stockholm och hälsade på mormor. Mina mostrar Ann och Lena plus Lenas man Bosse var också där. Blir alltid så glad när jag träffar Bosse för det påminner mig om när jag var liten och kallade honom för min "kompis" för att jag tyckte så mycket om att vara med honom, haha. Den barndomen, den barndomen!
   Anywho, efter att ha ätit och pratat en del och sånt så åkte jag vidare till Olle där det blev spelkväll med honom, hans syrra och två av hennes kompisar. Jag kom brutalt sist i Plump och Yatzy, men tog hem vinsten i Ska vi slå vad? och Cluedo. Klart godkänt resultat, om ni frågar mig ;) Efter det blev det tv och Sims (2) innan det blev dags att sova. I ärlighetens namn kunde jag inte riktigt hålla ögonen öppna när vi spelade Sims heller ^^ Var tydligen trött, men fattar inte riktigt varför.
   När jag sedan anlände hemma igen på söndagen kände jag mig "energized" (kommer inte på någon lämplig svensk översättning just nu) och redo att möta en ny vecka med uppsatsskrivande. Var dock ledig igen igår eftersom det var röd dag och biblioteket var stängt, så det var ju nice. Låg i sängen och kollade Orange is the New Black typ hela dagen. Så kan man också spendera en dag. På kvällen var jag på konsert med Johannas kör tillsammans med familjen. Camilla och jag blev fnittriga. Det var kul. Camilla skaffade Snapchat. Det var jävligt oväntat, haha.
   Nu sitter jag i biblioteket igen och skriver uppsats. Eller ja, just nu bloggar jag ju uppenbarligen, men ni fattar grejen. Det suger, men har ju tack och lov Spotify som livar upp min tillvaro med fin musik.
   Undrar by the way hur mycket royalties the Coronas fick tack vare mig i december? Sånt brukar jag fundera på. Dumma Cdon som inte hade deras skiva. Pappa beställer allt han ger oss i julklapp därifrån, så finns det inte där är man liksom körd...
   Enda anledningen till att jag vill ha den är egentligen för att jag hoppas att det ska finnas texter till låtarna, eftersom jag inte riktigt hör allt. Irländsk accent är väldigt fint och så, men det är fan inte så jävla lätt att fatta alla gånger ^^ Det är by the way (igen) ett stort minus med Loreens album - att det inte finns några sångtexter!
   Så om ni blir artister nån dag kom ihåg att alltid inkludera sångtexter or I will be very mad... ;)
   Ursäkta, anklagar ni mig för att babbla om random ointressanta saker istället för att plugga?! Det var det fräckaste! Det skulle jag aldrig göra.
   Nej, men puss på er och ha det fint tills vi ses nästa gång!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0