Människa

Japp, jag har fastnat i Tarzan-soundtrack-träsket igen. Jag blir fan aldrig trött på musiken från den filmen. Jo, det blir jag faktiskt. Det har hänt många gånger, men ändå. Däremot såg jag själva filmen igen i somras och (in)såg väldigt mycket saker som jag inte tänkt på innan som gjorde mig lite irriterad. Men vad gör det om 100 år? Åh, "min" kurator sa en asrolig fortsättning på det uttrycket idag, men jag har redan glömt det, typiskt! 
   Igår var jag barnvakt åt Hilma på förmiddagen medan Johanna hade Blingovisning. Vi var på öppna förskolan tillsammans och det var så mysigt! :D Tänk att det där lilla knytet fyller 1 snart. Å andra sidan känns det iofs som att hon altid har funnits, haha. 
   Annars går denna veckan åt till att skriva rapporten från helvetet som är examinerande i denna kurs. Egentligen ska den inte in förrän nästa fredag (21:e) men eftersom jag åker till fjällen på lördag vill jag vara klar innan dess. Beskrivningen till denna skit kan vara universums mest otydliga. Blir också så grymt irriterad på lärare som verkar tro att vi studenter håller på och ställer frågor och säger att beskrivningen är obegriplig för att jävlas? Kanske skulle de istället granska sig själva och inse att om så pass många studenter ställer frågor om den så kan den troligtvis förbättras en del. Men eftersom lärarna har all makt så är det ju naturligtvis helt irrelevant vad studenterna tycker. I vanlig ordning. SUCK! De vägrar dessutom att svara på frågor via mail eftersom det ska komma ut ett frågeforum på Lisam på onsdag nästa vecka. Två dagar innan deadline alltså. När vi ändå är schemafria typ hela denna veckan hade det varit rätt nice att få den där rapporten ur vägen nu och slippa inse nästa vecka att man gjort allting fel. Sorry om jag är lite hemsk nu, men vilka stolpskott till lärare är det som gjort planeringen för den här kursen egentligen? Dubbel-SUCK!
   För att undvika att jag exploderar av raseri byter vi raskt ämne. Austalien ska vara med i Eurovision i år. Australien! Alltså hur sjukt är inte detta? Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det egentligen. Först tyckte jag det var sjukt mycket humor, men samtidigt så, what the fuck? Ska de släppa in USA också nästa år eller? Och tänk om de vinner? Ska vi på allvar dra dit då? (Ja, jag vet att om de vinner så kommer de att co-hosta tävlingen i något eurovision-land, så detta "problem" är redan löst, men jag är på rant-humör just nu, så ni får ursäkta) Nejdå, det blir säkert jättekul det hela, men lite konstigt är det allt också. Jag gillar dock att det gör att det blir 40 deltagande länder istället för 39. Me no like ojämna nummer... På fullt allvar alltså, skojar inte ens lite xD Oh! Nu kom jag på det, det måste ju vart därför som Australien fick vara med i år, det där med 60-årsjubileet är såklart bara ett svepskäl! I'm onto you, EBU *mohihihi*. Ok ok, jag ska göra något vettigt nu, vi ses!


Kommentarer
Olle

jag korrigerar jämt mitt fb-vän antal så det blir jämt... ._.

2015-03-03 @ 17:14:51
URL: http://olledolle.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0