Måndag

Hello readurz! Allt bra med er? Med mig med.
   Jaha, kommentarer på helgens mello? Deprimerande låg kvalitet på låtarna, måste jag säga. Och mega-fail att den nya röstningsappen sög. Vet inte hur mycket det påverkade resultatet, men lite lär det ha gjort. Jag kom i alla fall inte åt appen under hela Dolly Styles nummer... Inte för att jag ville rösta på den manga-tuggummipop-dyngan, men ändå. Btw, älskar att våran TV är så liten att det där hjärtat som var vid telefonnumren inte syntes i bild xD
   Jag har insett en sak. Jag tittar aldrig på tv längre. Jag följer 3 tv-program just nu, Mello, Sveriges Mästerkock och Familjen Annorlunda. Familjen Annorlunda brukar jag faktiskt se på tv och Mello är ju självklart. Allt annat ser jag på playkanaler, YouTube, Netflix eller skiter i att titta på. Vad hände liksom? Om någon hade sagt till mig för 5 år sedan att "år 2015 kommer du nästan helt att ha övergett denna apparat", skulle jag ha skrattat väldigt länge åt deras sjukt dåliga skämt. Jag har ju alltid varit TV-galen. Men å andra sidan kan jag inte påstå att jag saknar det särskilt mycket. Snarare tvärtom, det känns ganska bra på något sätt. Vilket är rätt kul, för det är ju inte precis så att jag har ersatt tv-tittandet med något vettigt, jag har bara låtit datorn ta överhanden helt och hållet. Verkar ju väldigt hälsosamt osv. 
   När vi ändå diskuterar förändrade vanor kan vi ju också prata om det här med sömn. Om vi går typ 5 år tillbaka i tiden eller så, så var jag "stolt" över att jag gick och la mig tidigt och sov bra och tillräckligt länge och blablabla. Nu är det väldigt sällan jag somnar före klockan 1 oavsett om jag ska upp 6.30 nästa morgon eller vad. Plötsligt är det "sleep is for the weak" som är mitt motto, eller nåt. Spännande, spännande...
   Nu när jag har gått "5 år tillbaka i tiden" vid två tillfällen i detta inlägget så kan jag väl också passa på att säga vilken jävla panik jag får när jag inser att det var år 2010 för 5 år sedan. Alltså, What. The. Fuck. hände med alla dessa år? Vart tog tiden vägen? When will I ever learn att jag inte ska hålla på med att tänka tillbaka?
   Nej, men vadå, man är inte äldre än man gör sig, right? Och det är definitivt nice att vara myndig och få göra vad man vill, typ. Så det är klart att det är positivt att tiden går också. Fan, tänk om man skulle vakna upp helt plötsligt och vara 12 igen? Ba "Hej puberteten, kul att träffas igen". Ehm, don't think so. 
   Anyway, nu räcker det med babbel, tänker jag! ^^ I will see you some other time. PÖSS! ;)
 


Kommentarer
Olle

do you think im weak?? :'( *feeling betrayed*

Svar: Haha, nej, jag sa aldrig att det var ett vettigt motto! ;)
Karolin

2015-03-03 @ 17:20:25
URL: http://olledolle.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0