Alors on danse

(Började det här inlägget i tisdags men glömde visst publicera!)
   Började med att vakna innan väckarklockan ringde. Försökte förstås somna om så gott jag kunde. Det gjorde jag inte, men orkade ändå inte ta mig upp direkt klockan ringde, delvis för att jag kände fortfarande kände mig lite halvdan efter min feberattack i söndags, men också för att, orka gå upp liksom? (höhö) Tog mig i vilket fall till duschen till slut. Efter frukost och allt vad man nu gör på morgonen bestämde jag mig för att vara riktigt lat och ta bussen till skolan. Är man "sjuk" så är man, am I right? ;) Jag skulle då ta bussen som gick 9.57 för att hinna till föreläsningen som började 10.15. Om jag kom iväg i tid? Vadå, alla vet väl att man hinner gå ner för alla trappor, över övergångsstället och fram till busshållplatsen på mindre än 3 minuter... (Not). Så det blev ju att stressat traska till skolan i alla fall. Kom bara knappt försent, men ändå.
   Efter föreläsningen blev det gruppträff hema hos Emilie. Det flöt på utan problem. Åkte hem och grejade lite innan kören. Kollade bussarna och för att hinna till kören skulle jag ta den som gick 16.57. Som tidigare nämnt, alla vet väl att det går att hinna till busshållplatsen på mindre än 3 minuter? Att denna teori redan blivit motbevisad en gång denna dag känns oviktigt i sammanhanget... Så det blev en mindre försening även till kören. Ja! det är tydligen så jag jobbar nuförtiden... Missade spårvagnen när jag skulle åka hem från kören också, men det gör jag iofs varje vecka, haha.
   Idag är det fredag och jag fortsätter inlägget med att berätta om gårdagen! ^^ Igår var vi på Finspångs badhus med juniorerna och ungdomsgruppen. Hade så kul, men är så mörbultad idag, haha. Skadade tummen redan i första rutschbaneåket, så det får man väl ändå säga var ganska bra jobbat. Vet inte vad jag gjorde, men tog typ spjärn på något sätt för att undvika att åka på Emma och så böjdes den på något konstigt sätt. Gjorde galet ont faktiskt. Men jag körde på som vanligt resten av kvällen ändå såklart :) Det gör fortfarande ont, mer när jag gör vissa saker, typ borsta tänderna. Så antagligen är detväl någon lite stukning/vrickning eller liknande, så får se hur det går att rida ikväll...
   Har ni lust att höra min senaste "fixa idé" eller? Eller ja, den är väl inte direkt ny, har "alltid" velat pierca naveln, men alltid sagt att jag ska bli smal först, haha. Men nu känner jag att fan om man inte skulle ge sig själv detta i 23-årspresent. Jag kommer ju aldrig våga såklart, men det är lite mysigt att drömma, hihi. Puss på er! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0