Reise, reise, seemann reise!

Det är så otroligt tråkigt att skriva hemtentor/rapporter/whatever så att jag inte fattar vart jag ska ta vägen xD ALLT är roligare än att plugga när man måste ;) I studentsammanhang brukar det sägas att ens hem är aldrig så välstädat som under tentaperioder. Man gör liksom vad som helst för att slippa. Det konstiga är ju att till slut sitter man där och har skrivit färdigt skiten, men fattar knappt hur det gick till.
   Jag är så evigt tacksam för att denna termins sista kurs examineras med salstenta. Sen efter sommarlovet ska man ju bara skriva C-uppsats liksom... Ärligt talat, det kommer så grovt åt helvete så jag vet inte vad jag ska göra. Alltså, jag skjuter upp praktikrapporter på 2 sidor in i det sista. Hur, HUR ska jag disciplinera mig själv till att skriva 20 sidor eller vad det nu är? Varför skulle just mitt program ha regeln att man måste skriva själv? På Camillas program är det precis tvärtom, man måste vara 2.
   Tro det eller ej, men jag försöker verkligen lära mig att tänka mer positivt och motivera mig själv att göra saker och ting även om de är jobbiga, men så fort jag inte anstränger mig aktivt för att tänka "Jag klarar det här" slår min hjärna automatiskt över till "Detta kommer aldrig gå, det här är hemskt, varför pluggar jag, det är så tråkigt att skriva sånt här etc". Verkligen samma sekund som jag inte tvingar in mig på positiva tankar. Jag vaknar på morgonen och börjar direkt med negativa tankar de veckor jag har inlämningar att skriva. Helt sjukt x)
   Jaja, sorry för osammanhängade babbel... Denna vecka är det (uppenbarligen) Paper-skrivande som gäller. Så naturally sitter jag och skriver blogg och lyssnar på Rammstein istället. Det är ju gott om tid ;)
   Let's change the subject! Stör mig asmycket på facebook just nu för det känns som att flödet enbart består av inlägg från folk jag inte är vän med (och därmed inte är intresserad av). Förstår inte varför jag ska vara intresserad av att "den och den gillar den och dens status". Vill jag få reda på grejer om folk jag inte är vän med så skulle jag nog påstå att mina stalker-förmågor inte direkt går av för hackor, så det fixar jag så bra själv i så fall ;)
   Alright, tack för att jag fick ventilera mig. Det uppskattas alltid!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0