Tell me something I don't know

Halloj!
   Spenderade min ledighet i Stockholm med världens bästa fisk-kompis ;) Helt dagvill nu, tack vare det. I måndags var jag övertygad om att det var tisdag och idag, eftersom skolan började igen har jag tänkt att det är måndag hela tiden. Vilket blir ganska förvirrande.
   "Musplattan" eller vad fan det heter på min dator gick sönder medan jag var där, sjukt irriterande. Så får använda en mus man sätter i USB-porten nu istället. Väldigt mycket osmidigare. I alla fall den jag har nu som jag fick låna av mamma. Har köpt en ny nu, som liknar den jag lånade hos Olle, tror den kommer funka lite bättre i alla fall. Men ändock mycket irriterande. Fattar verkligen inte hur det gick till, helt plötsligt hände det bara inget när jag försökte använda den. Aja, fick i alla fall öva mina kortkommando-skills på tåget hem, vilket uppskattas om man är lite nördig som jag ^^
   Kursintro för nya kursen idag dårå. Den kommer bli jobbig, helt klart. Men jag vet inte, det känns som min motivation för skola fått lite uppsving igen. Det går säkert över men man vet ju aldrig.
   Har 3 veckor praktik från och med nästa vecka som jag däremot inte ser fram emot. Jag har ingen lust att vara där, jag har ingen lust att bli bedömd på allt jag gör, jag har ingen lust att vara konstant übertrött tre veckor i sträck. Jag har ingen lust, helt enkelt. 
   Annars mår jag bra. Blivit väldigt lat, men det kan ju vara lite skönt ibland, på något sätt, haha. Längtar till jullovet. Det ska bli mysigt med jul känner jag :) Men det är trots allt två månader kvar och jag försöker verkligen lära mig att leva lite mer i nuet, så väljer istället att fokusera på att det är Halloween på fredag (vilket inte en enda människa i Sverige verkar ha fattat?! Sen när blev det Halloween så fort höstlovet börjar? 31 oktober, people!) och sedan allhelgonahelgen, vilket innebär att sjunga på mässa med kören, vilket jag helt lyckats förtränga fram till den här veckan, haha. Men det kändes bra när vi övade igår, så det blir nog bra med det där ska ni se ;) Ok, harebra, HEJ!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0