Best days ever

Tjooo... Nu kommer det alla har väntat på; time for some time travelling! Starting with day 1...
 
5 maj:
Olle och jag gick upp tidigt och satte på oss våra assnygga matchande Musse Pigg-tröjor och tog oss ner till spårvagnshållplatsen efter frukost och så vidare. Tog oss till resecentrum och mötte upp Sofie och Sofia. Nu kunde äntligen resan börja!
   Resan gick rätt snabbt tyckte jag, med hjälp av lite lyssnande på Eurovisionlåtarna + Undo-remixer och så lite nachochips och Fanta Exotic på det så var vi snart framme i Kära Köpenhamn! Det typ första jag såg när vi kom ut från stationen var Tivoli. Det såg jäkligt kul ut. Men var ju inte direkt därför vi var där ;) Första stoppet blev Hard Rock Café (vet inte varför min hjärna jämt vill säga "Pizza Hut"? enda likheten är väl att de är amerikanska, men vilken snabbmatsrestaurang är inte det, liksom?). Åt samma mat som i Helsingfors, haha. Det var gottigt. Sofie köpte förrätt som vi alla hjälpte till att käka upp också. Rullade ut därifrån sen. Eftersom jag hade en väska med hjul på alltså. Vad trodde ni jag menade?
I vilket fall, servitören var Skotte och gillade Eurovision men det sa han såklart när jag var på toa och han skulle passa på att flörta till sig lite dricks ;D
På toalettdörren stod det att man inte fick ha med sig kärnvapen och droger. Oops. Tur att ingen kom på mig *tihi*
   Efter måltiden drog vi till hotellet. Jag personligen var väldigt nöjd. Rent och fint och centralt läge. Luktade cigarettrök i korridoren men det var ju trots allt i Danmark vi var, haha. 
   Är lite osäker på exakt vad och när vi gjorde saker sen, men kör som jag minns det, helt enkelt. Vi var i alla fall på Eurovicious Pride Square där de hade Swedish eve och hade uppträdanden på en scen samt några tält där man kunde köpa grejer.
En Svensk flagga-poncho och blågula kritor fick följa med oss därifrån till Ströget. Där blev det pit stop i en make up-affär. Jag gick ut utanför för jag tyckte det var för varmt där inne och efter ett tag kom det fram en man och bad mig ta kort på honom helt random. Lite udda ställe att vilja bli fotad på. Det var ju inte direkt några sevärdheter eller så runt omkring. Aja. 
   Till slut kom vi fram till Eurovision Village. Där var det rätt dött, antagligen på grund av dåligt väder och relativt sent på kvällen. Så vi gick hem och drack istället, mohahaha.
   Efter lite drinking games och så vidare bestämde vi oss för att dra till nattklubben never mind night club. Var detta en nattklubb? Nej. Tycker knappt det kvalificerade sig som bar ens en gång. Det var 5 pers där inne och inget Eurovisionrelaterat överhuvudtaget. Så den så kallade utekvällen blev till slut en jakt runt i hela Köpenhamn med ett gäng danskar och en svensk efter något ställe där man faktiskt kunde dansa och ha kul. Det gick inget bra alls. Det blev att sitta på en överfull bar ett tag innan vi drog hem och sov. Epic fail men roligt på sitt sätt ändå! ;)
 
Fortsättning följer...


Kommentarer
Olle

Aaah, memories <3 du glömde nämna hur fruktansvärt dem sjöng i pridesquare, mihi ;)

Svar: Tänkte göra det, men tyckte det var onödigt ;)
Karolin

2014-05-18 @ 16:07:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0