Best days ever part 2

6 maj:
Efter den misslyckade utekvällen vaknade vi och gick för att äta "frukost" på en pizzeria. Goooottt!! Finns det något bättre än riktigt jävla god pizza? Ja, jag överdriver.
   Spenderade sedan dagen i Eurovision Village. Jag och Olle spökade ut oss i roliga kläder och uppträdde för alla galet imponerade danskar ;) Fick massor med reklamgrejer, som vattenflaska, gympapåse, godis osv. Sen tog vi alla bild med Basim, inte den riktiga dock, men ändå. Jag tyckte det var riktigt kul där. Den perfekta uppladdningen för kvällen.
   Så blev det då dags att förbereda sig för att åka till arenan. Det blev blågulglittrig krigsmålning schlagerbubbel på hotellet under lite halvstressade former innan vi gav oss ut på Köpenhamns gator för att hoppa på bussen till Refshaleoen. Kände mig lite uttittad, men inte så jättemycket, faktiskt. Dock undrar jag vart alla glada människor Sofie såg var när jag tittade? Haha. Jag tyckte mest folk såg sura ut ^^
   Till slut var vi framme i alla fall. Ställde oss i kön intill området utanför arenan. Satte på Eurovisionlåtar och peppade så gott det nu gick. Plötsligt kom det fram en reporter till oss och vips så var vi med i Kristianstadsbladet. Galet att hon gick fram just till oss av alla människor. Vi fick ta en bild där vi skulle skrika och då blev alla skiträdda, tihi. Sen släppte de in till området utanför arenan. Där fanns ländernas olika flaggor som de gjorde i videorna före varje framträdande på olika ställen. Vi hittade Sveriges flagga och tog massa bilder framför den. Jag var hungrig och trodde att de skulle sälja mat där, men det var bara en jävla massa dricka överallt. Nämnde jag att det var Danmark vi var i?
Även i denna kö kom en reporter fram till oss. Denna "intervju" blev extremt misslyckad och vi håller alla tummar för att hon valde att inte använda sig av den, haha. 
Inne i själva arenan hade de mat, woop woop! Dyra, men goda mackor och god cider. Att hitta våra platser var inte allt för lätt, men det gick bra till slut. Satt där och kollade runt helt imponerad av hur coolt det var. Scenen var så snygg och allt var bara "wow"! Det spelades musik som gav precis den rätta känslan till publiken.
   Själva programmet var superbra, det enda som kunde gjort mig nöjdare hade vart om Petra Mede varit programledare igen ;) Och för min del kunde de gärna ha strukit den poänglösa sketchen med sightseeingen i Köpenhamn. Men ja, de tyckte väl den var kul antar jag.
   Blev också väldigt irriterad på de som buade när Ryssland gick vidare. Det är verkligen inte ok att bua åt två 17-åriga artister bara för att de kommer från ett land med en del tveksamma värderingar. Eftersom de gissningsvis inte ens är gamla nog att få rösta och så vidare så har det verkligen väldigt lite med dem att göra. Men tjejerna själva verkade inte märka av det så mycket, så det var ju skönt i alla fall. Nu blev det lite negativ stämning här men jag var verkligen supernöjd med kvällen och längtar tillbaka sjukt mycket! Det gick så himla fort allting också!
   Från arenan till bussen gick vi allihopa som en skock med får. Tog tid men gick ändå ganska smidigt så tycker nog de fått oförtjänt mycket kritik för hur krångligt det var att ta sig dit (inte alls krångligt) och komma därifrån (gick kanske inte på en minut, men känns som att man borde fatta det själv, när flera tusen människor ska gå samma väg till samma ställe). På bussen blev vi "underhållna" av ett gäng spanjorer som körde lite allsång. Mycket, mycket vackert.
   På Burger King där vi bestämde oss för att äta var det kaos som bara den. Vi var inte direkt de enda som hade den planen just då. Blev ganska trött och irriterad där och hade ganska ont i fötterna också.Jag har alltid otur med Burger King. Händer alltid något som gör mig irriterad där, haha.
   Så att gå till Euroclub, vilket förmodligen hade varit väldigt kul, blev det ingenting av. Men personligen är jag inte så överdrivet ledsen över det. Tycker det blev en fantastiskt bra dag ändå!


Kommentarer
Olle

OBJECTION! Du var inte alls irriterad över buandet denna dag- jag minns mycket väl att du sa du var "kluven över buandet" så denna oerhörda irritation måste dykt upp senare!

Svar: I så fall minns du fel, jag har tyckt det var fel hela tiden! Så det så!
Karolin

2014-05-22 @ 21:59:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0