Rastlös men glad

Just nu är jag så rastlös. Jag vill bara hitta på någonting, men jag vet inte vad "någonting" är än. Men jag är glad ändå, det känns väldigt skönt att ha den sinnesstämningen efter att ha varit i det närmaste apatisk den senaste tiden.                
   Jag måste säga att jag tycker ordet rastlös är lite konstigt, egentligen, samtidigt som det på något sätt beskriver exakt hur man känner sig när man är det. Weird.
   På tal om ordet "man" så har jag märkt att fler och fler börjat använda "en" istället för "man". Kan inte låta bli att störa mig på det. Alltså, tanken är god och jag förstår idén bakom det, men i mina ögon så har dessa ord olika betydelser och används vid olika tillfällen. Har verkligen försökt komma på exempel på hur jag menar, men jag kommer inte på något. Kanske har jag fel. Säkert har jag fel och bara tror att jag vet något som andra inte vet i sann arrogant grammar nazi-anda. Men det kommer nog i alla fall dröja innan jag själv börjar använda "en".
   Lol, ointressant sidospår om ingenting, eller vad? Är dock verkligen på humör för "debattskrivande" och det här var det första som dök upp ^^ Nu ska jag göra någonting annat, ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0