Juliette och Jonathan

Helluuu!
   Idag är en sån där dag då det inte spelar någon roll att jag åt för 20 sekunder sedan, jag är konstant hungrig/sötsugen. Men det var faktiskt inte det jag tänkte skriva om idag, jag tänkte nämligen förstås uppdatera er om min helg! (Y)
   Vaknade på fredagen och hade fortfarande panik över vad fan jag skulle ha på mig då svart tydligen var bannlyst. Det löste sig till slut då jag tröttnade och drog på mig en halvtråkig outfit som iallafall var lite, lite färgglad. Sen efter lunch drog jag, mamma, Johanna och Hilma iväg från blåsiga Norpan till hyfsat soliga Stockholm! Det bar iväg till mormor dit Gerry också kom och så blev det fika, prat och mat! ;D
   Efter detta blev det så dags för mig att dra iväg på mitt egna lilla äventyr. Gick först till Ica hos mormor och köpte diverse nödvändigheter som exempelvis toapapper enligt order från en viss mr Olé. Begav mig iväg till tunnelbanan, laddade kortet fick lite panik över hur många olika linjer som gick där, men hittade rätt till slut.
   Åkte två hållplatser innan det var dags att byta linje. Sätter mig på tuben mot Fruängen. Vi åker en bit, kommer så småningom till (om jag kommer ihåg rätt) Midsommarkransen. Problemet var bara att ute på perrongen stod det Aspudden. Eh, say what? :s Fullgubben mittemot mig säger något i stil med "har han åkt fel eller?", sedan säger föraren i högtalaren att typ växlarna låg fel eller nåt, jag vete fan, så vi var tvungna att gå av. Jaha, det var bara att åka tillbaka och börja om från början, typ.
   Efter mycket om och men anlände jag till festen i alla fall och där bjöds det på leken "Olles new BFF" vilken jag sadly inte vann :'( Men eftersom Emelie vann fick jag en ny BFF i form av Paulina istället! ;)
   När vi hade dansat och snackat färdigt bar det av ut mot tunnelbanan för utgång på gayklubben candy. Trodde vi. Festen tog slut i typ Liljeholmen där vi stod i säkert 45 min, kanske mer, medan ungdomar sprang av och på, minst sex poliser gick på tåget och det var allmänt kaos, helt enkelt. Efter att ungefär 5000 år hade gått åkte vi äntligen vidare, men alla fick dock gå av på nästa hållplats.
   Jag, Olle och Fatima, som var de enda som inte hade dragit hem eller försvunnit i folkmassan under detta spektakel, gick till Max och åt. Sen bestämde vi oss för att åka hem istället för att betala inträde för bara en och en halv timme.
   Ja, sen blev det lite sömn, städning av lägenhet och så drog jag hem till mormor där det blev lite släktmiddag eller vad man ska kalla det. Mitt kusinbarn som är typ 7 år eller nåt, frågade mig vem jag hejade på i melodifestivalen och när jag sa Sanna Nielsen spärrade hon upp ögonen och sa chockat "allvarligt?!". Så kan det gå, haha.
   Crazy weekend, typ. Närå, men oturen i tunnelbanan var ju freaking maximal xD Jäkligt kul har jag dock haft och nu på "morgonen" har jag sjungit på gudstjänst med kören och fick därmed ingen sovmorgon, så är fortfarande trött. Men det är som det ska va! Eller nåt... Nästa vecka är det hemtentaskrivande som gäller, woop woop!
   Puss på er gullungar! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0