Hungry eyes

Är lite lätt uttråkad idag, så vad passar då bättre än att spamma bloggen?
    Har hunnit skaffa mig fyra nya besatthetslåtar under de senaste veckorna. Tre av de kom innan fjällen så de håller på att mattas av lite nu, men ändå. Det är i alla fall två låtar med NONONO; Pumpin Blood och Hungry Eyes. Himla trevliga båda två, förstås ;) Sen är det också Radioactive med Imagine Dragons. Den är ju skitgammal egentligen, men mina besattheter är inte riktigt rationella, de bara kommer.
   Den senaste kom under Andra Chansen. Echo med Outtrigger. Besvikelsen när den hamnade i duell med Helena Paparizou (som jag också ville ha vidare)! Nej, det var tråkigt tycker jag! Men har kompenserat detta med att lyssna på låten typ 10 gånger idag. Vet att jag sa till Olle att jag inte tyckte om den, men om jag inte minns fel så kom den från deltävlingen jag missade när jag var i fjällen vilket gjorde att jag inte var så engagerad när jag tittade eftersom jag redan visste vilka som skulle gå vidare. Men nu är den en stor favorit! Vet verkligen aldrig när det där ska hända, det bara smäller till! ^^
   Har också ett nytt älsklingsspel på mobilen, Jelly Splash! Nu börjar dock banorna bli irriterande svåra. Det gillar vi inte!
   Åh, måste bara få skryta lite! Lyssnar på ESCradio, som bara spelar eurovisionlåtar, och ibland så kommer låtar som ska tävla nu i år, och då brukar jag stänga av för jag vill inte höra dem i förväg. Men i alla fall, det som är så coolt är att jag typ alltid vet när det är en 2014-låt. Är väl för att det hörs att soundet är mer modernt eller nåt, men tycker ändå att det är lite duktigt att jag kan avgöra det ;) Kom att tänka på det för att det precis var en låt och jag ba "den här är ny" så kollade jag och javisst, I was right once again ^^
   En sista grej! Ni vet låten "Playing with fire" från 2010 med en tjej och en kille som hade ett varsitt piano? (alltså fortfarande eurovision här då ;) ), i alla fall, de ska tävla i år igen! Jag tänkte fel och trodde att de var i Sveriges deltävling, men det var de inte. Det var jag som förväxlade Ukraina och Rumänien igen. Förstår inte riktigt hur jag lyckas med det... Aja, synd, tror det hade vart kul att se dem live!
   Slutbabblat, hejdå!
Denna var det btw jag syftade på:
(klicka på bilden för att komma till videon, funkar inte att bädda in just nu av nån anledning..)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0