Skitmåndag

Idag tror jag faktiskt att universum har något emot mig. Vi tar det från början...
   Vaknar av väckarklockan kvart i 7 då planen är att åka till biblioteket och läsa innan dagens kursintro. Orkar dock inte gå upp utan fortsätter sova istället, oerhört korkat eftersom jag ju ändå redan var vaken och troligen inte skulle hinna somna om på den tiden ändå, men ja, så tänkte jag.
   Vaknar och går upp. Eftersom jag har blivit van vid att spårvagnarna jämt är försenade nu så skyndar jag mig inte vilket leder till att spårvagnschaufförerna med ett leende på läpparna kör ifrån mig när jag kommer springande.
   Sidospår: I mina ögon räknas spårvagnschaufför som ett serviceyrke, därför gör många av deras beteenden mig väldigt irriterad. Detta är inte första gången jag blivit frånåkt av en skadeglad förare. Visst att man måste hålla tidtabellen, det fattar jag med, men se för helvete inte ut som om det är det bästa som hänt dig att jag blir försenad då! Jag har mött förare som suckar högt över att behöva ta fram rampen åt rullstolar, som låtsas inte höra när folk knackar på dörren och uppenbarligen behöver hjälp med saker och så vidare och det är verkligen inte alls ok! Det finns jättetrevliga och bra förare också och visst kan man ha en dålig dag, men om typ serveringspersonal betedde sig sådär upprepade gånger skulle de få sparken. Östgötatrafiken bara rycker på axlarna och säger att de inte kan ta ansvar för enskilda personers beteenden eller liknande skitsnack. Usch! Aja, nu fick jag det ur mig också, då kan vi gå vidare...
   Kursintroduktionen genomgås utan problem. Sedan går jag mot biblioteket. Dock så var det redan tio pers ifrån min klass där och det finns oftast bara 1, eventuellt 2 exemplar av varje bok, så det var ju kört. SUCK! Blir stört mycket att läsa imorgon xD
   Haha, nu kändes det inte som det var så mycket hemskt som hade hänt idag ändå. Men boksituationen är jävligt irriterande!
   Nu återstår bara synundersökning och körövning denna dag, så vi får hoppas att allt går som det ska med det! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0