Ringar eller siffror, det är väl inte så noga?

När jag gjorde syntestet så var det ett test där halva skärmen var röd och andra grön och så var det siffror på varje sida och längst ner tre ringar, så skulle man säga vilken sida som var skarpast. Först testades mitt högra öga. Sen, förstår ni, när det var det vänstra ögats tur upptäckte jag att det var ju inte alls ringar längst ner utan det var ju siffror där också, haha. Det är rätt så sjukt att det är så himla stor skillnad på mina ögon, mitt högra har 40% syn och det vänstra har 100%. Sen har jag brytningsfel också. Kommer aldrig ihåg exakt vad det är för något, men det är i alla fall det som gör att jag har "besvär" nu. Eller rättare sagt, jag förstår aldrig förklaringen av brytningsfel, är ju liksom inte optiker direkt ;)
  Gud vad jag babblar om mina ögon, va? Men det var bara för att jag glömde berätta om den där ganska så komiska episoden sist :P
   Jao, har haft litteraturseminarium nu på morgonen och om ett tag ska jag gå och äta lunch hos Johanna. Sen när jag kommer hem ska jag hämta ut mitt paket jag vann på Tradera, med en film som heter "Melodifestivalen 50 år - vinnarna", jag har den andra i serien - "favoriterna" - men nu ville jag komplettera samlingen, helt enkelt. Så det blir skoj att titta på, tror jag!
   Jag stör mig på en sak just nu och det är att jag inte kan sova. Eller så här, jag är uppe jättesent (enligt mig) och sen när jag väl går och lägger mig så dröjer det jättelänge innan jag somnar. Tror jag somnade vid halv två kanske igår och så skulle jag upp halv sju, hur kul är det på en skala? Inte så kul. Oftast är det för att jag ligger och tänker på massa random saker, just nu är det i alla fall inte så mycket deppiga eller oroliga saker så det är ju bra, utan bara en hel massa saker som jag kanske kunde tänka på dagen efter istället, liksom. Men i alla fall, nu den här veckan har det varit att jag har känt mig rastlös och inte kunnat ligga still (haha, vad kul det lät xD), extremt frustrerande när man vill sova. Jag skulle gissa att en lösning kunde vara att jag lät bli att ta med mig den där förbaskade telefonen till sängen och bara läste en vanlig bok, men tror tyvärr inte att jag kommer lyckas få mig själv till att göra det inom en snar framtid, så får väl vänja mig vid lite lätt sömnbrist dårå, hehe... Jag som alltid varit så "stolt" över att jag aldrig haft några sömnproblem x) Så kan det gåååå. Men vi hörs, hörni!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0