Le Cruise to Le Suomi

Nu tänkte jag berätta lite om den fabulösa kryssningen! Jag vet hur ni har längtat ;)
   Vi började med bussresa till båten, taggade och glada! Kom fram och gick på båten utan att behöva visa leg och drog till taxfree typ direkt den hade öppnat, sen blev det buffé, en varsin drink och två shower med världens bästa Tina Turner-tribute innan vi gick och la oss (nämnde jag att vi var pensionärer? ;P).
   Vaknade till en båt som gungade utav helvete. Så pass mycket att det inte blev någon frukostbuffé för mig, fast jag hade sett fram emot det. Tråkigt, men så kan det gå!
   Vi gick av båten i ett kallt Helsingfors. Burr! Vad kallt det var. Tog spårvagn till centrum och letade oss fram till det efterlängtade Fazer-cafét. Där köpte jag Muminkex! <3 Vi åt på Hard Rock Café, gick i affärer och besökte en kyrka insprängd i ett berg. Pensionärer, var det ja! ;D På kvällen blev det 3(!) drinkar var, två Tina Turner-shower till och lite (ensidigt) flörtande från finne. Woop woop!
   Ja och så blev det ju lite mer taxfree såklart innan kvällens partajande ;) Alltså, jag har nog aldrig sovit middag så mycket som vi gjorde under denna resan xD Skyller på åksjuketabletterna, hehe. Kul hade vi i alla fall och det var en finfin födelsedagspresent! Och nu är det mindre än 20 dagar kvar till nästa födelsedag! Puss på er sötnosar! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0