Lägerhelg i Gnesta

Faen, vad tiden går snabbt, redan onsdag igen, hinner ju inte med! x) Nu tänkte jag berätta lite om min körhelg, vilket även kommer inkludera lite tankar om Melodifestivalen. Håll till godo!
    Vi var 14 körmedlemmar, en körledare samt två körbebisar som satte oss på en buss och åkte iväg till Gnesta och bodde på vandrarhem. Alla bodde i det stora huset utom jag och fyra till som bodde i en liten stuga. Jag sov ensam i en dubbelsäng, haha :D
   På lördagen gjorde vi en egen konsert i deras kyrka meeeed *wait for it* 3 personer i publiken. Waaaay! ^^ Men ja, vi levererade ändå tycker jag.
   Efter det gick vi hem och gjorde tacos som vi avnjöt innan vi såg mello tillsammans, åt chips, ostbågar osv. och pratade lite innan vi gick och la oss.
   På söndagen sjöng vi på gudstjänsten i kyrkan och då var det i alla fall runt 15 som var där, så det var ju härligt ;)
    Alrighty, mina tankar om Mello:
Överlag tycker jag det var helt ok låtar och även om jag var tveksam till Nour och Anders innan så är jag inte sämre än att jag kan erkänna att jag tyckte att de gjorde det bra. Och sketchen om Danmark var super!
   Älskar också att håriga armhålor 2 år senare fortfarande tycks vara värt ramaskri i medierna. Please get over yourselves already -.-
   Min favorit var Mahan Moin, som ju uppenbarligen inte gick vidare. Är också sur över att Yohios tråklåt gick till final bara för att det var han och att Helena bara kom till andra chansen. Från början tänkte jag inte mer på Ellen Benediktsson än att jag tyckte att hon sjöng bra och att jag var ganska säker på att hon inte skulle gå vidare. Men sen under snabbreprisen fick jag en känsla "Nej, hon kommer fan skrälla, hon kommer gå till final". And I was right ;) Så ja, härligt att Mello är igång och jag längtar som ett as till på fredag! :D
   Till sist vill jag bara berätta att jag fick VG på senaste salstentan. Woop woooop! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0