Halloj igen!

Jaha, var det såhär min blogg såg ut? Knappt så man minns det ju efter all tid som gått sen sist ;)
    Nej då, men jag har varit ganska så upptagen och haft dåligt med Internetuppkoppling helt enkelt! Har varit iväg på två fina resor, först en kryssning till Helsingfors med Fie och Fia, helt underbart skoj! Vi må vara pensionärer men vad fan, man är väl den man är liksom! Och jag tror inte att det var någon som misstyckte. Eller? ;)
   Dagen efter hemkomsten bar det sen iväg till Gnesta tillsammans med min kör. Också en väldigt trevlig helg. Imponerade med mina skills på Hänga Gubben och nördkunskaper om Melodifestivalen, haha. Tror iof att jag mest hade flyt, var själv inte medveten om att Hänga Gubben var min grej i alla fall! Kanske ägnar senare inlägg åt lite mer detaljer kring dessa resor.
    Något tråkigt som hände i måndags var att farmor dog. Det känns förstås inte särskilt bra och jag visste inte riktigt hur/om jag skulle ta upp det här på bloggen, men samtidigt så är det en del av livet liksom, hon var 94 år och hade levt ett bra liv, det vet jag, så på så sätt känns det ju "skönt" eller vad man ska säga.
   Det jag kommer minnas mest av min farmor är hennes lekfullhet, alla roliga sånger hon hittade på, hennes galna berättelser som man aldrig riktigt visste om de var sanna eller inte och hur hon aldrig kunde sluta mata min farbrors hund fast hon inte fick och sedan undrade varför han (hunden) alltid gick till henne när vi satt och åt. Smågrejerna som gjorde henne till den hon var.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0