Let in the light

Ja, det var ju synd att jag inte tog tillvara på det där besöksrekordet efter min recension av Sims 4 och skrev lite vettiga inlägg som kunde locka folk att stanna här... Aja, det är lätt att vara efterklok.
   Skolan har dragit igång, jag har flyttat hemifrån och allt är lite smått kaos. But I kind of like it.
   Skolstarten blev inte direkt en dans på rosor. Registreringen öppnade dagen innan kursintrot (varje termin måste man registrera sig på sina kurser för att kunna få CSN och få sina resultat inskrivna). Min termin och mina kurser fanns inte där utan bara omregistrering på kursen där jag fick U på uppsatsen. Say whaat? Detta betydde i sin tur att jag inte kunde komma in på "kursrummet" på internet och att jag inte blivit indelad i någon arbetsgrupp. Paniken som uppstår...!
   Efter kursintrot sa jag till kursansvarig som gav mig en grupp och hänvisade mig till studentexpeditionen där de skulle kunna hjälpa mig.
   Väl på studentexpeditionen blev jag hänvisad till studievägledningen. Där blev jag sedan hänvisad till studievägledningen för lärarprogrammen som ligger i ett annat hus (såklart!). Knallade dit bara för att inse att de inte var där. Mailade då till adressen som stod på dörren och imorse fick jag svar att de skulle fixa det så fort som möjligt. Och nu på eftermiddagen kunde jag äntligen registrera mig! Vilken jävla soppa. Man ska inte ha det lätt minsann...
   Nu är jag trött som ett as efter en lång andra dag i skolan. Inte van att gå upp tidigt längre. Men imorrn och på fredag är jag ledig, yes! Men sen går jag till 17 varje fredag hela denna kursen (5 veckor). Happy girls and happy boys! Not.
   Puss på er, nu ska jag sova ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0