EA vill inte att vi kallar våra simmar "gay"

Olle gjorde en sim och beskrev honom som "my first gay sim". Vad händer då? Jo, ett meddelande dyker upp om att simmeb inte kommer att sparas i det offentliga galleriet eftersom den innehåller otillåtna ord. Sen när blev "gay" ett otillåtet ord? Nog för att det används som skällsord av vissa, men i övrigt får man väl ändå säga att det är en allmänt vedertagen term för en homosexuell person. Är alltså homosexuella otillåtna då enligt EA? 
   Detta är då ännu en sak som EA bestämt sig för att hindra oss spelare från att göra helt utan anledning. De kan knappast kalla det för ett stötande ord, så jag vill väldigt gärna veta hur de tänkte här.
   Kan väl ta hela den här amningsgrejen nu också när jag ändå håller på. Åh vad kul/underligt att man kan amma i Sims 4 var min första tanke när jag hörde talas om det. När jag väl såg videon blev jag faktiskt bara irriterad. För det första står hon upp och ammat, vilket inte är ett dugg verklighetstroget och för det andra så är själva amningen blurrad. Jag antar att det är den livsfarliga kvinnliga bröstvårtan de vill täcka över, vilket ju bebisens huvud redan gör, vilket gör blurrandet helt onödigt och det ger dessutom signalen att amning är något äckligt och opassande som ska döljas för allmänheten. Usch för sån skit. Nej, ska de införa amning på ett så larvigt sätt kunde de lika gärna ha struntat i att ta med det helt och hållet.
   Skämmes EA, sen när blev homosexuella och ammande kvinnor något som ska censureras? Vilket århundrade lever ni i?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0