Woah..

Idag fick vi resultatfördelningen på senaste tentan. Ja, vad säger man? Kursansvarigas idé om att det obligatoriska skrivarseminariet skulle förbättra resultaten var inte särskilt lyckad. 58% fick U. Det är ju helt galet. Och att jag fick VG känns typ som att hon har skrivit fel eller nåt xD Plus att jag kommer ha dåligt samvete när jag träffar gruppen för jag vet att i alla fall en av oss fick U. Till största delen tror jag det beror på att frågorna var extremt konstigt formulerade, jag kände inte att jag förstod vad jag skulle svara på, så jag bara skrev något random, typ. Så till nästa år kanske hon ska formulera sina frågor bättre istället för att lägga in ett obligatoriskt skeivarseminarium som gav absolut ingenting. Bara en tanke sådär...
   Igår tog vi farväl av vår körledare. Sjöng två låtar på en kort gudstjänst och sen gick vi till Pappa Grappa och åt. Jag har faktiskt aldrig ätit där innan. Det var supertrevligt och god mat och det kändes kul att äntligen få lite tid att faktiskt prata och lära känna varandra lite mer än vad man hinner med på en körövning. Jag och de som satt runt omkring pratade om stadsdelar i Norrköping, genus, utbildningar, konstiga grejer man gör med kroppen (typ har för små skor på sig så att fötterna blir små och man inte kan gå ordentligt, eller att man sätter ringar runt halsen för att den ska bli längre och liknande grejer). Även det oerhört intressanta konceptet "medborgarlön", som jag aldrig hade hört talas om innan. Det finns tydligen länder i Afrika som använder denna metod, som går ut på att alla får lön varje månad, lika mycket oavsett vad man gör. I praktiken skulle man alltså tjäna lika mycket på att ligga på soffan hela dagarna som om man var chef för ett företag och jobbade arslet av sig. Det fungerar tydligen, för när man liksom får "belöning" av staten så vill man på något sätt göra rätt för sig, så människor är mer benägna att faktiskt göra något vettigt, trots att de skulle tjäna lika mycket utan att göra någonting alls. Jag bara "GUD vad intressant! :O" när Magnus berättade om detta och jag lät typ sarkastisk, men jag menade allvar. Vilken grej. Tänk om alla länder gjorde så. Då skulle man ju utrota fattigdomen på studs. Galet.
   Jao. Somnade apsent igår, gick upp jättetidigt idag och insåg sedan att jag hade tänkt fel och inte alls hade behövt gå upp så himla tidigt. Där förlorade man några timmar sömn om vi säger så. Well, well, what to do? Sova kan man ju göra när man är död liksom *pfft*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0