Ramblar lite igen då...

Den här veckan har varit rätt konstig. Inleddes med två lediga dagar då jag faktiskt gjorde det jag skulle i skolväg, men hade det lite för slappt, vilket ofta blir trögt i längden. Kör på tisdagskvällen vilket var trevligt förstås.
   Onsdagen började med att jag struntade i att plugga, trots att jag behövde det. Sedan drog jag mig till skolan för info inför praktiken-föreläsning. Försökte så gott jag kunde att peppa mig själv och tänka positivt, oron och paniken fanns i magen i alla fall, så den som påstod att det hjälper att tänka positivt kan ju dra någon annanstans, liksom...
   I vilket fall, sen drog jag och fyra klasskompisar vidare till Linköping och kalasmottagningen. Råkade på något sätt sedan bli så att jag drog iväg med Camilla istället och det blev en riktigt fin dag för oss om jag får säga det själv.
   Det märks verkligen att vi inte är tonåringar längre (ok, Camilla är väl kanske det men whatever). Vi bråkar aldrig längre utan vi bara har det sjukt bra och pratar om allt och inget och stöttar varandra i vått och torrt (det luktar klysch-parad :D) och våra små planer på att flytta hemifrån tillsammans känns lysande!
   Att vi aldrig bråkar var förstås ljug men det är bara när vi har varit för tätt inpå varandra för länge, så är det väl med de flesta relationer liksom?
   Nej men min lilla poäng var väl att min lillasyster är bäst! ;) Och att hela den här veckan i övrigt har varit askonstig och mest bestått i slappande, datornörderi och galet lite pluggande. Fy på mig! Ska skärpa mig nästa vecka!
   Höhö, förutom att jag ska skita i ett betygsgrundande moment på torsdag och stå och hänga framför Gröna Lunds stora scen hela dagen då liksom xD Plus att mamma och pappa drar till Spanien på onsdag (20-årig bröllopsdag 👍) vilket väl lär resultera i en del bad ass-beteende (hahaha), men vad fan, livet är väl till för att levas, right? Och känner jag mig själv rätt så finns det inget som kommer kunna stoppa mig från att se till att skolarbetet blir gjort när det skas även om jag svävar ut lite ibland ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0