Catching up

Ja, då var jag tillbaka i en vardag med rutiner igen. Känns ganska skönt. Nu tänkte jag dock berätta lite om torsdagen. (Om ni vill höra förstås... Vill ni inte det kan ni ju bläddra ner lite, för sen tänkte jag berätta lite om idag också!)   Ja, så jag anlände i Stockholm 12.40 efter en bussresa där jag sänkte medelåldern med typ 35 år. Dessutom var busshållplatsen i Norrköping flyttad på grund av "arkeologiska undersökningar". Bara jag som tycker det lät skitkul? x) Anyway, väl på centralen gick jag på toa, köpte tidning och åt McDonalds. Sedan ringde jag Sofie och pratade med henne ett tag och efter det letade jag rätt på spårvagnen mot Gröna Lund. Det var rätt krångligt, för det stod nåt stort himla tält av något slag mitt i smeten så jag kunde liksom inte orientera mig vart jag var och vart jag skulle (ännu mindre än i vanliga fall alltså, haha.), så det tog ett tag, men till slut kom jag i alla fall på den. Det kom aldrig nån biljettkontrollant så jag fick åka gratis, nice nice.
   Väl vid Gröna Lund så fick jag stå och vänta ett tag då parken var abonnerad fram till klockan 15 och den var typ tjugo-kvart i när jag kom. Men underhölls av två såna här stora nallar, typ som Lisebergskaninerna liksom, som tog kort med massa fjortisar. Om jag inte hade varit ensam hade jag lätt gjort det också!
   När de till slut släppte in så tänkte jag att det dröjer säkert en stund innan soundchecket drar igång, så jag gick på toa först. Sen när jag kom till scenen så hade det dock redan börjat, men strunt samma, så himla stor grej är ju inte det, liksom. Så stod där och fotade lite och var allmänt glad. Sen försvann Lorpan och bara bandet var kvar, så jag satte mig ner på i raden av warriors med scenen som ryggstöd och tänkte bara sitta där och chilla ett tag. Men eftersom det var så himla varmt blev man ju lite seg så det blev att jag blev kvar där hela dagen. Ringde och pratade med mamma och pappa, åt godis och läste tidning, betraktade folket och så vidare tills Olledolle dök upp. Vi bluddrade på som bara den och till slut var det äntligen dags.
   Konserten var så freaky-deakin' awesome, så det kan ni aldrig fatta ;) Det var verkligen nåt speciellt med det här giget, för typ alla de som har varit på hur många spelningar som helst säger att det här var den bästa hon haft och Loreen själv har lagt upp hur många bilder som helst på instagram som haft med den kvällen att göra och, ja, folk liksom pratar fortfarande om det osv. Så jag är otroligt glad över att jag var med om detta. Det enda som var liiite irriterande var att en kille (och hans tjej) som stod bredvid oss, de hade liksom också väntat framför scenen hela dagen som jag, men verkade ändå inte ett dugg exalterade. Det var knappt att de applåderade mellan låtarna ens. Sjukt störande, haha.
   Efter konsertens slut gick vi till presentbutiken för att jag skulle köpa en affisch. Självklart sålde de den sista precis när vi kom, men efter en galen "häxjakt" över hela parken fick jag till slut tag på en xD
   Ja, det var väl typ det. Hade typ tänkt att kanske eventuellt lägga upp min video på Euphoria men det är nog lite för mycket falsksjungande/skrikande Karolin på den för att jag ska ha lust med det :P
  Borde fattat att det här skulle bli långt x) Så tar den här dagen i nästa inlägg istället!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0