Söndag

Den här helgen har jag vid två olika tillfällen yttrat orden "Jag hatar att ha ytterkläder på mig" och fått till svar "Jag hatar att ha kläder på mig. Helst skulle jag gå naken jämt.". Från två olika personer alltså. Så var det inte alls jag menade, jag har inga problem att ha kläder på mig, jag tycker bara inte om att ha tunga, tjocka, varma, obekväma jackor och annan skit. Det är därför jag fortfarande går omkring i jeansjacka så här en vecka innan december. Också för att jag inte har någon bra höstjacka och tycker att det är alldeles för tidigt att börja med vinterjackan nu. Då kommer man ju frysa igen sen när det blir minusgrader på riktigt, liksom. Men tyvärr så har jag ju praktik igen från och med imorrn, så då känns det som att det bara är att bita i det sura äpplet och ta på sig den där dumma vinterjackan.
   Just nu sitter jag och lyssnar på Beethovens Symfoni nr 5 och bara känner hur sjukt kulturell jag är! ;) Nej, men jag gillar klassisk musik, men det visste ni väl redan? Har tagit det stora steget från min varma sköna säng ända ner till datorn (i stort sett endast för att mobilen höll på att ladda ur och laddaren låg här nere) så vi får väl se vad som händer härnäst...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0