Ledig måndag

Idag har vart en rätt konstig dag. Jag har varken ätit frukost eller lunch idag, däremot har jag druckit läsk och ätit glass och kladdkaka... Jag har gjort två videobloggar, sett på videos, lyssnat på musik och bara varit. Inte borstat tänderna eller klätt på mig eller någonting sånt heller. Jag är lite för förtjust i att ha lediga dagar, helt enkelt. Men jag ska göra lite nytta idag också. Ska leta artiklar till en av examinationerna i kursen. Har jag ens sagt vad vi läser nu? Nej, tror inte det. Vecka 44 började vi vår nya kurs "matematiklärande i förskolan". Och nej, barnen ska inte ha mattelektioner i förskolan, däremot ska de få en viss grundläggande kunskap om vissa matematiska saker, eftersom det är en stor anledning till att svenska skolbarn generellt sätt presterar sämre i matte än i andra (europeiska, antar jag) länder... Eh, ja, i vilket fall som helst så är det den kursen vi läser nu. Och det är rätt intressant att höra vilka starka känslor en del har när det kommer till matte. Jag vet inte om jag har fattat tidigare vilken enorm "skräck" mattelektionerna var för vissa.
   Hatar när man verkligen vill göra något på datorn och så kommer det upp felmeddelanden som man inte förstår vad de betyder eller hur man fixar det. Vill så himla gärna bli bättre på datorer! Tycker att jag är rätt bra redan (mohaha), men vill bli bättre! I det här fallet lyckades jag dock hitta ett förslag på lösning på problemet, men kan inte tillräckligt för att förstå hur man utför detta. Får väl vänta på pappa, I guess... Men jag tror att han kommer vara sur och/eller trött när han kommer hem idag, så han kommer nog inte ha någon större lust att hjälpa mig, skulle jag gissa.
   Just det, chattade med ett Eurovision-fan på fb igår! Det var underhållande ^^ Han var väldigt förtjust i Anna Bergendahl, haha. Aja, det var väl det jag hade att säga idag. Ha det fint!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0